تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

تهران و ایروان براساس پیوندهای دیرینه و منافع ملی در کنار یکدیگر خواهند بود

سفیر کشورمان در ایروان با نخست‌وزیر جدید ارمنستان دیدار و در مورد توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

رویداد۲۴-سفیر کشورمان در ایروان با نخست‌وزیر جدید ارمنستان دیدار و در مورد توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.در این دیدار طرفین بر پیگیری و اجرایی کردن تفاهمات صورت گرفته در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

نیکول پاشینیان، نخست‌‌وزیر ارمنستان در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه میان ایران و ارمنستان گفت: نباید به سطح کنونی همکاری میان دو کشور بسنده کرد.

وی همچنین بر لزوم ادامه تلاش‌ها در جهت توسعه همکاری‌ها براساس منافع متقابل تاکید کرد و اظهار داشت: ایران و ارمنستان براساس پیوندهای دیرینه و منافع ملی در کنار یکدیگر خواهند بود.

سید کاظم سجادی، سفیر ایران در ارمنستان نیز در این دیدار از آمادگی کشورمان برای اجرای طرح‌های مشترک براساس منافع متقابل و همچنین مساعدت در زمینه تعمیق روابط اقتصادی میان دو کشور خبر داد.

وی ضمن استقبال از افزایش میزان تبادلات تجاری میان دو کشور تصریح کرد: پذیرش ایران در اتحادیه اوراسیا و همچنین ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در مغری می‌توانند نقش بسزایی در توسعه مبادلات تجاری میان ارمنستان و ایران و کشورهای منطقه داشته باشند.

همچنین در این دیدار طرفین برخی از موضوعات مطرح در دستورکار دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان