تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمود صادقی، در گفتگو با رویداد۲۴ مطرح کرد

پاسخ منتخب مردم تهران به ادعا‎های حدادعادل

منتخب مردم تهران در مجلس دهم در واکنش به صحبت‌های شب گذشته غلامعلی حدادعادل مبنی بر اینکه شورای ائتلاف اصولگرایان نگران دخالت آشکار مسئولان دولتی در دور دوم انتخابات است تاکید کرد که این‌گونه صحبت‌ها ناشی از آن است که اصولگرایانی که به تک‌صدایی عادت کرده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند شرایط فعلی را هضم کنند و باید به آن‌ها حق داد.
رویداد۲۴- منتخب مردم تهران در مجلس دهم در واکنش به صحبت‌های شب گذشته غلامعلی حدادعادل مبنی بر اینکه شورای ائتلاف اصولگرایان نگران دخالت آشکار مسئولان دولتی در دور دوم انتخابات است تاکید کرد که این‌گونه صحبت‌ها ناشی از آن است که اصولگرایانی که به تک‌صدایی عادت کرده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند شرایط فعلی را هضم کنند و باید به آن‌ها حق داد. 

محمود صادقی در گفتگو با رویداد۲۴ با بیان این مطلب گفت: به عقیده من دوره تک‌صدایی گذشته است. چنین اظهارات تفرقه‌افکنانه ای اساسا به حاکمیت دوگانه دامن می‌زند.

وی گفت: با توجه به نتیجه استثنایی که مردم تهران رقم زدند و کار را در دور اول تمام کردند و آن‌ها مجبور شدند زمین‌بازی را واگذار کنند، باید به اصولگرایان حق داد و  طبیعی است که تحمل چنین نتیجه‌ای برای آن‌ها سخت باشد. و اینکه بخواهند دولت و مسئولین ذی‌ربط را متهم کنند غیرطبیعی نیست. این مسئله را ناشی از نوعی انتحار می‌دانم و جای نگرانی نیست.

حداد عادل، سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پی برگزاری نشست این شورا گفته بود که «برخی جریانات سیاسی که در گذشته برخی نمایندگان طرفدار دولت را به طعنه «وکیل‌الدوله» می‌نامیدند، امروز خودشان برای رای آوردن به وکیل‌الدوله شدن افتخار کرده و دخالت برخی مسئولان این روند نادرست را تشدید می‌کند.»

صادقی در خصوص این بخش از صحبت‌های حداد عادل نیز گفت: من و  مجموعه افرادی که با آن‌ها آشنا هستم به ویژه در تهران معتقدیم که باید شان و منزلت قوه مقننه و مجلس از جایگاهی که به‌خصوص در دو دوره اخیر (ادوار هشتم و نهم) تنزل پیدا کرد را بهبود بخشید. همان‌طور که امام (ره) فرمودند مجلس در رأس امور است اما مجلس در دو دوره قبل هم در بعد قانونی و هم در بعد نظارتی در ذیل امور قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: یکی از رسالت‌هایی که احساس می‌کنیم و می‌خواهیم در آن نقش داشته باشیم ارتقا جایگاه و شان نمایندگی مردم و مجلس نمایندگی مردم است تا مجلسی داشته باشیم که صدای مردم باشد. ما نمایندگانی هستیم که با رای مردم بخشی از حاکمیت می‌شویم و در واقع باید برای مردم در حاکمیت باشیم، نه بر مردم در حاکمیت. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آقایان فراموش کرده‌اند زمانی را که رئیس‌جمهور برای مصوبات مجلس هیچ ارزشی قائل نبود؛ آن زمان آن‌ها در مقابل دهن‌کجی‌هایی که رئیس دولت گذشته به مجلس می‌کرد، هیچ حرفی نمی‌زدند، گفت: مجلس آینده مسلما مجلسی خواهد بود که ضمن اینکه در مجموع به یکپارچگی حاکمیت کمک می‌کند تا حاکمیت دوگانه‌ای که اصولگرایان در حال دامن زدن به آن هستند از بین برود، همگرا خواهد بود. ما تلاش خواهیم کرد که استقلال این قوا را تقویت کنیم و نقش نظارتی خود را ایفا کنیم.

صادقی تصریح کرد: حرف و ادعا چندان واقعیت را تغییر نمی‌دهد. واقعیت این است که خواسته جامعه ما تغییر است اما من شخصا به این مسئله اعتقادی ندارم که جناحی بخواهد جناح دیگر را حذف کند. دوره برخوردهای حذفی تمام‌شده و به نظر می‌رسد توازنی در سراسر کشور ایجادشده و مجلس نیز ترکیبی از همکاری میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خردگرا خواهد بود.

وی اضافه کرد: به عقیده من دوره تک‌صدایی گذشته است. چنین اظهارات تفرقه‌افکنانه ای اساسا به حاکمیت دوگانه دامن می‌زند. در حال حاضر با توجه به شرایط داخلی و خارجی ایران نیازمند وحدت ملی است. دوستان دارای تجربه سیاسی بالایی هستند و بهتر است به رای مردم تمکین کنند و به افکار و عقاید مختلف احترام بگذارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد
|
United States of America
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
1
آقای حداد یکم به روزهای خارج از بهارستان خودتون رو عادت بدین.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان