تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

کی‌روش - هیرو، تقابل استاد و شاگرد بعد از 15 سال

سرمربی تیم ملی کشورمان روز چهارشنبه به مصاف شاگرد سابق خودش در رئال مادرید می‌رود.
کی‌روش - هیرو، تقابل استاد و شاگرد بعد از 15 سال

رویداد۲۴ کارلوس کی روش – فرناندو هیرو. دوئل دو مربی که هرگز همکاری با یکدیگر را به عنوان مربی و بازیکن تجربه نکرده اند. هیرو فوتبال خود را در وایاردلید آغاز کرد و برای این تیم در 58 بازی 3 گل زد. درخشش او که پدیده فوتبال اسپانیا در اواخر دهه 80 میلادی بود مورد توجه رئال مادرید قرار گرفت تا کهکشانی ها او را در 21 سالگی شکار کنند.

ماحصل 14 فصل حضور هیرو در رئال مادرید انجام 439 بازی و به ثمر رساندن 102 گل بود. آاری درخشان و شاید بی نظیر برای یک مدافع. هیرو اما بعد از 14 سال بازی در رئال مادرید، با پایان فصل 2003-2002 و کسب عنوان قهرمانی لالیگا از این تیم جدا شد. آن هم با نظر کارلوس کی روش که بعد از همکاری با فرگوسن به رئال مادرید رفته بود تا این تیم را متحول کند.

هیرو که با دستور کی روش و به دلیل ورود به 35 سالگی از رئال مادرید کنار گذاشته شد، پیراهن الریان در لیگ ستارگان قطر را پوشید و در یک فصل 19 بازی انجام داد و 3 گل زد. فصل پایانی فوتبال هیرو هم در بولتون و لیگ برتر رقم خورد. او که آن زمان یک مدافع 37 ساله بود 29 بار در ترکیب بولتون بازی کرد و یک گل نیز به ثمر رساند.

هیرو یکی از بهترین بازیکنان رئال مادرید بود. بنابراین انتظار می رفت که بعد از چند فصل استراحت به این تیم بگردد و پستی بگیرد. او نخستین بار و پس از حدود 12 سال دوری از رئال مادرید به عنوان دستیار کارلو آنجلوتی کار خود را آغاز کرد. فصلی نه چندان موفق برای رئال مادرید که نتوانست لالیگا را فتح کند و حتی قهرمانی در کوپا دل ری را بدست بیاورد.

کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا بخت خود را به عنوان سرمربی آزمایش کرد. او از لالیگا پیشنهادی دریافت نکرد، بنابراین مجبور شد و به یک دسته پایینتر برود و هدایت رئال اویه دو را بر عهده بگیرد. آمار او در اویه دو، نه درخشان بود و نه ضعیف. هیرو 42 بار روی نیمکت اویه دو نشست، 18 برد بدست آورد، 11 تساوی در کارنامه اش ثبت شد و 13 بار هم متحمل شکست شد. کسب 65 امتیاز از 42 بازی ، هیرو را با اویه دو در جایگاه هفتم جدول رده بندی قرار داد.

هیرو که حد فاصل سالهای 1989 تا 2002 عضو تیم ملی اسپانیا بود ، 89 بازی انجام داد و 29 گل به ثمر رساند و حتی بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بست، بعد از تجربه سرمربیگری این بار با پیشنهاد مدیریت مواجه شد. مدیریت در تیم ملی اسپانیا. مدیریتی که در آستانه جام جهانی 2018 به اتمام رسید تا هیرو جانشین لوپتگی روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی اسپانیا شود.

حالا هیرو بعد از انجام یک بازی و کسب تساوی مقابل پرتغال، باید ایران را شکست بدهد تا همچنان امیدوار به صعود از گروه باشد. هیرو هیچ گاه زیر نظر کی روش بازی نکرده اما رابطه صمیمانه ای با سرمربی تیم ملی ایران دارد. او با اینکه توسط کی روش و البته تصمیمات پشت پرده مدیریتی از رئال مادرید کنار گذاشته شد اما در همه حال از کی روش به نیکی یاد کرده. تقابل این دو نه انتقامی است و نه جنگجویانه. کی روش و هیرو هر وقت همدیگر را می بینند خوش و بش می کنند و همین مسئله را قطعا قبل از بازی هم خواهیم دید. البته فقط برای چند ثانیه و بعد از آن هر کسی به فکر تیم خودش خواهد بود. هیرو به موفقیت اسپانیا فکر می کند و کی روش هم می خواهد با ایران همچنان صدرنشین گروه مرگ باشد.  

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان