تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از فردا یکشنبه 3 تیرماه سال 97 آغاز و تا پایان روز چهارشنبه 6 تیرماه ادامه دارد.

رویداد۲۴-مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از فردا یکشنبه 3 تیرماه سال 97 آغاز و تا پایان روز چهارشنبه 6 تیرماه ادامه دارد.حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به داوطلبانی که به هر دلیل برای درج اطلاعات شرکت در آزمون سراسری 97 با مشکل مواجهه شده‌اند به خبرنگار ایلنا گفت: در مجموع یک میلیون و 216 هزار 560 کارت شرکت در آزمون صادر شده است. از آنجایی که هر داوطلب برای شرکت در هر گروه آزمایشی انتخابی پرینت کارت شرکت در آزمون مربوط را باید به همراه داشته باشد لذا برخی داوطلبان دو یا سه کارت شرکت در آزمون دارند. از این تعداد کارت صادره، 735 هزار 544 کارت برای خانم‌ها و 481 هزار 16 کارت برای آقایان صادر شده است.

وی با بیان اینکه توزیع کارت ورود به جلسات کنکور از فردا یکشنبه 3 تیرماه سال 97 آغاز و تا پایان روز چهارشنبه 6 تیرماه ادامه دارد، گفت: داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام که عددی است 12 رقمی است به همراه شماره شناسنامه یا وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری که عددی 16 رقمی است به همراه نام و نام خانوادگی و کد ملی و سریال شناسنامه می‌توانند یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.

توکلی گفت: داوطلبانی که به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعاتی که در فوق ذکر شد مثل نداشتن شماره پرونده و کد پیگیری مورد نیاز موفق به دریافت کارت نمی‌شوند، باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند تا از آن طریق بر اساس برنامه‌ای که مشخص شده داوطلب برای دریافت شماره پرونده و کدپیگیری راهنمایی شود.

او افزود: داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی هستند و نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای4،7،12،15،16،21،22،23،24، 1،3،  مغایرتی مشاهده کردند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا پایان روز یکشنبه 10 تیرماه سال 1397 به منطقه آموزش و پرورش مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق به اصلاح موارد اقدام کنند. البته این افراد در آزمون شرکت خواهند کرد اما باید بعد از برگزاری آزمون این موارد را پیگیری کنند.

توکلی اضافه کرد:‌ ضمنا داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای گفته شده مشاهده کردند می‌توانند نسبت به ویرایش آن اقدام کنند. البته دیگر نیازی به مراجعه به آموزش و پرورش منطقه ندارند و خودشان می‌توانند شخصا نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام  کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: دانش آموزان پیش دانشگاهی سال جاری که در خرداد ماه سال 97 موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی می‌شوند ضرورت دارد از تاریخ 17 تیرماه  با 97 با مراجعه به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی که مربوط به آموزش و پرورش است از همان تاریخ تا 20 تیر ماه نسبت به دریافت کد موارد مربوط و نسبت به درج آن در سایت سنجش آموزش کشور اقدام کنند. همچنین داوطلبانی که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای 13،14،17،18،19،20، 26مغایرتی مشاهده کردند می‌توانند حداکثر تا پایان روز جمعه 8 تیرماه 97 منحصرا به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه و آن را اصلاح کنند.

توکلی با اشاره به آن دسته از داوطلبانی که عکس و مهر کارت آموزنشان مشکل دارد، توضیح داد: در صورتی که کارت شرکت کننده فاقد عکس یا مهر باشد، یا عکس و شماره داوطلبی آن واضح نیست یا حتی عکس دیگری به جای عکس خود شرکت کننده روی کارت درج شده باشد،‌ داوطلب می‌تواند حداکثر تا 6 تیرماه به نماینده سازمان سنجش مراجعه کند.

توکلی درباره آزمون عملی گروه هنر نیز توضیح داد: همچنین در گروه آزمایشی هنر 13 مجموعه هست که داوطلبان علاوه بر آزمون تستی باید در آزمون عملی هم شرکت کند و هر فرد می‌تواند حدکثر دو مورد از 13 مجموعه را انتخاب کند. و از تاریخ9 تا 15 تیرماه 97 از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش پس از پرداخت هزینه‌های وجه این آزمون به نحوی که در اطلاعیه توزیع کارت آمده، اقدام کنند.ناگفته نماند مهلت دریافت کارت قابل تمدید نیست، زیرا آزمون سراسری از روز پنجشنبه 7 تیرماه آغاز می‌شود. ضمن اینکه در آزمون سراسری سال 97 تعداد یک میلیون و 11هزار و 825 داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد599 هزار 313 نفر زن و 412 هزار 512 نفر مرد هستند. این آمار نسبت به آمار داوطلبان سراسری سال 96 تعداد 27 هزار466 نفر بیشتر است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان