تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

(ویدئو) خلاصه بازی آلمان ۲ - سوئد ۱

گل تماشایی تونی کروس در لحظات پایانی پیروزی برابر سوئد را رقم زد و اجازه نداد امید‌های آلمان برای ماندن در جام جهانی از دست برود.

رویداد۲۴-گل تماشایی تونی کروس در لحظات پایانی پیروزی برابر سوئد را رقم زد و اجازه نداد امید‌های آلمان برای ماندن در جام جهانی از دست برود.

تیم ملی آلمان که شروع عجیبی با شکست یک بر صفر مقابل مکزیک در جام جهانی ۲۰۱۸ داشت و بزرگترین شگفتی این رقابت‌ها را تا آن زمان رقم زد، امشب هم به مصاف تیم ملی سوئد رفت و امیدوار بود بتواند با پیروزی مقابل این تیم امیدهایش برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی را زنده کند، ولی شاگردان یواخیم لوو در دقیقه ۳۲ غافلگیر شدند و با گل چیپ تماشایی اولا تویوونن دروازه خود را باز شده دیدند و در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

مانشافت‌ها در نیمه دوم سراسر حمله شدند و توانستند در دقیقه ۴۸ با گلزنی مارکو رویس نتیجه را مساوی کنند، اما تلاش‌های آن‌ها تا لحظات پایانی هیچ حاصلی نداشت تا سوئد در آستانه ۴ امتیازی شدن و حضور در رده دوم جدول بعد از مکزیک ۶ امتیازی قرار بگیرند، اما تونی کروس تمام سرنوشت‌های گروه F. جام جهانی را در دقیقه ۵+۹۰ تغییر داد و روی تاکتیک کار شده، از روی ضربه ایستگاهی دروازه سوئد را به بهترین شکل باز کرد تا آلمان به نخستین ۳ امتیاز در این رقابت‌ها دست پیدا کند.

حالا سرنوشت این گروه به روز پایانی بازی‌ها کشیده شد و هر چهار تیم، حتی مکزیک ۶ امتیازی ممکن است حذف شود یا کره جنوبی صفر امتیازی صعود کند؛ آلمان و سوئد سه امتیازی هستند و روز پایانی دیدار‌های سرنوشت‌سازی مقابل کره و مکزیک دارند.

بهترین بازیکن

مارکو رویس امید‌های آلمان را در دقیقه ۴۸ زنده کرد و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند تا به بازی برگردند و در نهایت بتوانند به برتری برسند؛ او که خلاف بازی قبل برابر مکزیک، امشب به ترکیب مانشافت‌ها بازگشته بود، با نفوذ‌ها و شوت‌های خطرناک خود بار‌ها دروازه سوئد را تهدید کرد و خلق موقعیت داشت تا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شود.

البته روبین اولسن، دروازه‌بان سوئد نیز نمایش فوق‌العاده‌ای در این دیدار ارائه داد و بار‌ها منجی تیمش شد که گل‌های زیادی دریافت نکنند.

اتفاق ویژه

اگر آلمان در دقایق پایانی به گل نمی‌رسید، صعود مکزیک به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و حذف کره جنوبی قطعی می‌شد، اما گلی که تونی کروس به ثمر رساند، سرنوشت این گروه را به روز آخر کشاند.

در حاشیه

  • تیم ملی آلمان با چهار تغییر نسبت به بازی اخیرش برابر مکزیک، امشب به مصاف سوئد رفته که به همین منظور رودریگر، هکتور، رودی و رویس جانشین ماتس هوملس، ماروین پلاتن‌هارت، سامی خدیرا و مسوت اوزیل شده‌اند.
  • تنها جابه‌جایی در ترکیب سوئد نسبت به مسابقه اخیرش مقابل کره جنوبی در دیدار امشب برابر آلمان، حضور لیندلوف به جای پونتوس جانسون در پست دفاع میانی است.
  • سباستین رودی در دقیقه ۲۵ برخورد شدیدی با اولا تویوونن، مهاجم سوئد داشت که موجب شکستگی بینی او شد تا مجبور شود از زمین بیرون برود و بعد از ۶ دقیقه تعویض شود.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان