تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

موضوع ایجاد بازار ثانویه ارز بررسی شد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: آن ارزی که تخصیص داده می شود حتما باید کنترل و نظارت شود نه اینکه ارز را تخصیص دهند و سپس در بازار آزاد به قیمت توافقی بفروشند.

رویداد۲۴-رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: آن ارزی که تخصیص داده می شود حتما باید کنترل و نظارت شود نه اینکه ارز را تخصیص دهند و سپس در بازار آزاد به قیمت توافقی بفروشند.عزیز اکبریان درباره جلسه دیروز کمیسیون صنایع و معادن گفت: ما امروز جلسه مشترکی را با کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و تولیدکنندگان در رابطه با بازار ارز داشتیم.

وی ادامه داد: نتیجه این بحث این بود که بازار ثانویه ارز با تکیه بر ارزهای موجود در دست مردم و خرده فروشان و آن پنج درصد درآمد نفت که به صورت آزاد عرضه می شود و دولت هم قبول کرده است به صورت توافقی در صرافی ها شکل بگیرد  و نتیجه گیری دیگر این بود که ارز باید به کارهای ضروری مثل دارو و صنایع تولیدی و مواد اولیه اختصاص پیدا کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: آن ارزی هم که تخصیص داده می‌شود حتما باید کنترل و نظارت شود نه اینکه ارز را تخصیص دهند و سپس در بازار آزاد به قیمت توافقی بفروشند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث دیگر این جلسه موضوع توافق با کشورهای همسایه بود. ما با  کشورهای همسایه مبادلات ارزی داریم. بر توافقاتی هم که در گذشته با کشورهایی مثل ترکیه و عراق و عمان و قطر و روسه و پاکستان شده بود تاکید داشتیم که ما می توانیم مبادلاتمان را با پول رایج همین کشورها انجام بدهیم و نه اینکه با دلار و یورو باشد. این موضوع پیگیری می شود و نتیجه آن هم در جلسه بعدی که کمتر از دو هفته دیگر خواهیم داشت ارائه خواهد شد.

اکبریان با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در جلسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: آذری جهرمی برای پاسخ به سوالات نمایندگان به جلسه کمیسیون دعوت شده بود.  سوالاتی از سوی نمایندگان مطرح شد که قرار شد بررسی شود و پس از روشن شدن زوایای آن جلسه مشترک گذاشته شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان