تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

توصیه رییس مجلس بلژیک به لاریجانی

رئیس مجلس سنای بلژیک تاکید کرد: ما باید دست در دست هم با تروریسم مبارزه کنیم و این امر جز با تبادل اطلاعات بین دو کشور محقق نمی‌شود.
رویداد24- رئیس مجلس سنای بلژیک تاکید کرد: ما باید دست در دست هم با تروریسم مبارزه کنیم و این امر جز با تبادل اطلاعات بین دو کشور محقق نمی‌شود.

کریستین دوفرین رئیس مجلس سنای بلژیک در نشست خبری مشترک با علی لاریجانی از حضور در ایران به عنوان یک کشور زیبا تشکر کرد و گفت : خیلی خوشحالم که در کشور ایران هستم که مهد تمدن بشری است با تمدنی بسیار غنی که برای ما جاذبه‌های زیادی دارد.

او ادامه داد: ما دارای روابط دیرینه در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستیم. امروز با فرصت‌هایی که فراهم شده است، می‌توانیم این روابط را تحکیم و گسترش دهیم.

رئیس مجلس سنای بلژیک تاکید کرد: بلژیک کشور بزرگی نیست اما جزو کشورهای مؤسس اتحادیه اروپا بوده و به این واسطه از جایگاه برجسته‌ای در این اتحادیه برخوردار است.

کریستین دوفرین به محورهای مذاکرات دو جانبه اشاره کرد و اظهار داشت: در دیداری که داشتیم در موضوعات متعددی تبادل‌نظر شد. ما می‌خواهیم در این حوزه‌ها روابط خود را گسترش دهیم و از تبادل دانش و تکنولوژی بین دو کشور استقبال می‌کنیم .

رئیس مجلس سنای بلژیک گفت: ما باید دست در دست هم با تروریسم مبارزه کنیم و این امر جز با تبادل اطلاعات بین دو کشور محقق نمی‌شود.

وی افزود : ما اعتقاد داریم در کنار دیپلماسی دولتی دیپلماسی پارلمانی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و مصمم به تبادل تجربیات در زمینه قانون‌گذاری هستیم چرا که معتقدیم چارچوب‌های قانونی موثر به ما اجازه توسعه روابط و توفیق در اهداف مشترک را خواهد داد.

او از این فرصت استفاده کرد و از رئیس مجلس و  رئیس جمهور ایران در آینده نزدیک برای سفر به بلژیک دعوت به عمل آورد.

در این نشست، رئیس مجلس سنای بلژیک در پاسخ به خبرنگاری که از سیاست‌های دوگانه غرب در مقابل تروریسم و اقدامات تروریستی در بلژیک پرسیده بود پاسخ داد: در این زمینه ما باید این سوال را مطرح کنیم که چرا جوانان نسل دوم و سوم مهاجران به سوریه رفتند . مهاجرانی که شهروند ما بودند به صفوف داعش پیوستند. در این زمینه ما همکاری نظامی بین‌المللی داریم تا با نیروهای داعش مقابله کنیم و این فقط با همکاری‌های بین‌المللی میسر است و بعد از آن باید به دنبال صلح پایدار در سوریه باشیم.

دوفرین خاطرنشان کرد: در سوریه باید به دنبال برقراری دولت دموکراتیک و وحدت ملی که رعایت آزادی‌های فردی را داشته باشد، باشیم . در این مبارزه باید رقابت‌های خودخواهانه بین‌المللی را کنار بگذاریم و به فکر مردم سوریه باشیم. از این رو هم تبادل اطلاعات با ایران در این زمینه بسیار مهم و مؤثر است.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان