تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۷

با دستور وزیر اقتصاد اطلاعات میزان و ارزش کالاهای وارداتی منتشر شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در یادداشتی اینستاگرامی تاکید کرد: به عنوان وزیراقتصاد اجازه نمی‌دهم آسایش و امنیت کشور فدای رفتارهای منفعت‌طلبانه شود.

رویداد۲۴-وزیر امور اقتصادی و دارایی در یادداشتی اینستاگرامی تاکید کرد: به عنوان وزیراقتصاد اجازه نمی‌دهم آسایش و امنیت کشور فدای رفتارهای منفعت‌طلبانه شود.مسعود کرباسیان طی این یادداشت با بیان اینکه اقتصاد در اتاق شیشه‌‌‌‌‌ای یعنی با مردم شفاف و صادق باشیم، نوشت: براساس قولی که هفته قبل در نشست خبری در جمع اهالی رسانه داده بودم، از صبح امروز (شنبه) عموم مردم و فعالان اقتصادی می‌توانند میزان واردات انواع کالاها و ارزش آن را به لحظه روی سایت گمرک مشاهده کنند.

وی افزود: شفافیت که نباشد، عده‌‌‌‌ای هوس سواستفاده به سرشان می‌زند و با مال‌‌‌اندوزی عرصه زندگی را بر مردم تنگ می‌کنند؛ اما دولت قطعا طرف مردم و حامی منافع ملی و در خدمت توسعه بخش خصوصی واقعی و مولد است که طی سال‌های تحریم از مال و جانش برای کشور صرف کرد و همچنان ایستاده است. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت به مردم قول داده بود نگران تامین مایحتاج‌شان نباشند، تصریح کرد: این لیست و آمارها شفاف می‌‌‌سازد که مبتنی بر نیازهای روزانه جامعه، انواع کالاها به کشور با حمایت منطقی دولت وارد می‌شود.

کرباسیان ادامه داد: مطمئن هستم دستگاه‌‌‌‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌‌‌‌‌کنندگان بازارها را رصد می‌‌‌کنند و اگر واردکننده یا فروشنده‌‌‌ای که با ارز رسمی کالا به کشور وارد کرده، آن کالا را با قیمت دلار آزاد بفروشد، به معنای پشت کردن به منافع ملی، مصلحت کشور و زندگی عموم شهروندان است و دولت با نهایت جدیت با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مردم عزیز کشور می‌توانند لیست کالاها را ببینند و اگر در هنگام خرید با گرانفروشی مواجه شدند اول آنکه از خرید آن کالا خودداری کنند و دوم اینکه با توجه به مسولیت شهروندیشان بی‌‌‌‌‌درنگ موضوع را با سازمان تعزیرات اعلام کنند.

وزیر اقتصاد یادآور شد: بخش خصوصی مطمئن باشد، دولت اقتصاد شفاف و ضدفساد را می‌خواهد که همان مطالبه جدی آنها است و به مردم هم اطمینان می‌‌‌أهیم که بازارها لحظه به لحظه رصد می‌‌‌شود.

کرباسیان از رسانه‌‌‌ها خواست مثل همیشه مردم را آگاه کنند زیرا حضور موثر آنها راه را بر فساد و رانت‌‌‌جویی می‌‌‌بندد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان