تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

"کشاورزی" و "کمک به معشیت خانواده" از بهترین مدل‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان روستایی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشاورزی و کمک به معشیت خانواده در تابستان را از بهترین مدل‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان عنوان کرد.

رویداد۲۴-معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشاورزی و کمک به معشیت خانواده در تابستان را از بهترین مدل‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان عنوان کرد.علیرضا کاظمی (معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم و دورافتاده با توجه به کمبود امکانات و نیز مشکل دسترسی به پایگاه‌های اوقات فراغت در ایام تابستان مورد غفلت قرار گرفته‌اند، چه تدابیری در این زمینه اندیشیده‌اید؟ گفت: این دانش‌آموزان مغفول نمانده‌اند. یکی از سیاست‌هایی که اتخاذ کرده‌ایم، رویکرد عدالت بخشی در فعالیت‌های تابستانی است. به استان‌ها و مناطق مختلف ابلاغ کردیم که تمرکزشان را در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان مدارس روستایی هم بگذارند، اما با توجه به اینکه جمعیت دانش آموزان مناطق روستایی بسیار پایین است و گاها در برخی از روستاها می‌بینیم که یک مدرسه کمتر از 10 دانش آموز دارد، طبیعتا این دانش‌آموزان به فعالیت‌های حرفه‌ای خودشان مشغول هستند، که می‌تواند دامپروری، کشاورزی یا کمک به معشیت خانواده در تابستان باشد که این هم خودش یک نوع پرکردن اوقات فراغت است.

وی ادامه داد: خود من نیز در تابستان‌ها تقریبا مشغول کار کشاورزی بودم،‌ این کار هم ارزشمند است و هم کمک به پدر و مادر محسوب می‌شود. یکی از بهترین مدل اوقات فراغت شاید همین باشد که در آن هم حرفه یاد می‌گیریم، هم مهارت‌های مختلف را می‌آموزیم، هم کمک به اقتصاد خانواده کرده‌ایم، لذا این گونه فکر نکنیم که دانش آموزان روستایی اصلا اوقات فراغتی ندارند،‌ بلکه دارند.

او افزود: اما روستاهایی که از جمعیت دانش‌آموزی بیشتری برخوردار هستند با توجه به ذائه و علاقه‌شان از یک سری فعالیت‌های دیگر در حوزه‌های هنری، قرآنی، اردویی و فعالیت‌هایی که با اقتضائات منطقه برابر باشد، برنامه‌هایی برایشان در نظر گرفته‌ایم. البته امکانات در آنجا محدودتر است و ممکن است که هنرستان یا ورزشگاه با امکاناتی در آنجا نباشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه در واکنش به ادعای یکی از کارشناسان آموزش و پرورش مبنی بر این که برخی دانش آموزان دبیرستان‌های دخترانه تمایلی به ادامه تحصیل ندارند، توضیح داد: این ادعا اگر مبنای پژوهشی و علمی دارد بیایند به ما بگویند، اگر ادعاست که قابل قبول نیست، زیرا آمار نشان می‌دهد که اینگونه نیست. همین الان اگر تعداد دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول را با تعداد دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه دوم و همچنین شرکت کنندگان کنکور بررسی کنیم، آمار به ما نشان می‌دهد که برداشت این شخص کاملا غلط است و من آن را صد در صد تکذیب می‌کنم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان