تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۷
ارتقای شبیه‌سازی به تئاتر؛

فقط تمارض نیمار شبیه واقعیت است!/ مهارت شماره 10 برزیل

جام جهانی روسیه، هنر شبیه‌سازی را به سطح تئاترهای ناب ارتقا داده. این روزها افتادنهای زیبا و به موقع، التماس به داور و اصرار به سخت‌ترین شکل ممکن برای جریمه‌ی بازیکن حریف، به عنوان مهارت مهاجمان یا استعداد دروازه‌بانها ستایش می‌شود.
رویداد۲۴ در مراحل حذفی همه‌  تورنمنت‌ها، تیمها هستند که باید  موفق ظاهر شوند. در این مراحل دیگر جایی برای فرد و فوتبالیست ستاره نیست. اما هنوز یک استثنای هیجان‌انگیز در جام حضور دارد: نیمار برزیلی. قهرمان ترول‌های اینترنتی که انواع و اقسام لقبها از شبیه‌ساز گرفته تا پسر لوس گریه‌ای را نثارش کرده‌اند. اما نیمار در حال  حاضر بهترین بازیکن جام جهانی است که برای تیمش، برزیل سازمان‌یافته و منظم، می‌تواند گره‌گشایی کرده و نتایج مسابقات را تغییر دهد و دقیقاً به همین علت است که نیمار را می‌زنند. سویسی‌ها، صرب‌ها، کاستاریکایی‌ها و مکزیکی‌ها تا کنون او را زده‌اند.

حالا هم بلژیکی‌ها شاخ‌های خود را برای درافتادن با ستاره‌ی برزیلی تیز می‌کنند. در بازی امشب اولین کسی که زدن نیمار را شروع خواهد کرد مسلماً هم‌بازی او در پاری سن‌ژرمن، تام مونیه خواهد بود که در پست دفاع راست بلژیک بازی می‌کند. مونیه چاره‌ی دیگری نخواهد داشت. نیماری که بازی به بازی آماده‌تر و بهتر ظاهر می‌شود و کمتر کسی می‌تواند مانع از نفوذهایش شود، اگر به حال خود رها شود برای بلژیک فاجعه‌بار خواهد بود.

در فوتبال مدرن، حتی بازیکنان تیم ملی انگلیس هم از وانمود کردن خودداری نمی‌کنند. اینکه بازیکنان بعد از تماسی کوچک، خود را به زمین پرتاب کنند این روزها دیگر سکه‌ی رایج روزگار است.

جام جهانی روسیه، هنر شبیه‌سازی را به سطح تئاترهای ناب ارتقا داده. این روزها افتادنهای زیبا و به موقع، التماس به داور و اصرار به سخت‌ترین شکل ممکن برای جریمه‌ی بازیکن حریف، به عنوان مهارت مهاجمین یا استعداد دروازه‌بانها ستایش می‌شود.  


فوتبال‌بین‌های باتجربه وقتی پای تلویزیون نشسته‌اند و صحنه‌های هر خطا را بارها و از زوایای مختلف تماشا می‌کنند، تقریباً در تمامی موارد متوجه می‌شوند که بازیکن روی زمین افتاده، دست به شبیه‌سازی زده است. کسی که بیشتر روی زمین می‌افتد بزرگترین هنرمند است. به همین خاطر است که ترول‌های اینترنتی دست به کار شده و با ساختن انواع و اقسام تصاویر و کلیپ‌های مونتاژی، نیمار را هدف گرفته‌اند. ولی آنها نمی‌دانند که اتفاقاً کسی را هدف سخت‌ترین حملات قرار داده‌اند که یکی از معدود ستاره‌های بزرگی بوده که در این جام جهانی در حد و اندازه‌ی انتظاراتی که از او می‌رفته ظاهر شده. آنها متوجه نیستند که نیمار واقعاً فوتبال بازی می‌کند و بر خلاف بسیاری از دیگر فوتبالیست‌های نامدار حاضر در جام جهانی فقط به فکر رفع مسئولیت از شانه‌های خود نیست. معمولاً کسانی از نیمار انتقاد می‌کنند که به فوتبال زیبا علاقه‌ای ندارند بلکه فوتبال مورد علاقه‌شان، سبک بازی تیم‌هایی است که حاضرند خود را فدا کنند اما نگذراند حریف‌شان فوتبال بازی کند.

فقط تمارض نیمار شبیه واقعیت است!/ مهارت شماره 10 برزیل
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان