تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

خرید و فروش نوزادان را نه رد می‌کنم و نه تایید/معتادان متجاهر به کهریزک منتقل نمی‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حتی اگر خانواده‌ای بخواهد با رضایت خود فرزند خود را به اقوام یا بستگان که بچه‌دار می‌شوند بسپارد هم باید وزارت دستگاه‌های مسئول وجود داشته باشد.

رویداد۲۴-رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حتی اگر خانواده‌ای بخواهد با رضایت خود فرزند خود را به اقوام یا بستگان که بچه‌دار می‌شوند بسپارد هم باید وزارت دستگاه‌های مسئول وجود داشته باشد.انوشیروان محسنی بندپی (رئیس سازمان بهزیستی کشور) در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد؛ در رابطه با خرید و فروش نوزاد در بیمارستان‌ها توسط عواملی چون ماماها بیان داشت: ممکن است در مواردی موضوع فوق صحت داشته باشد اما نمی‌توانیم موضوع را تعمیم داد.

او تاکید کرد: خانواده‌هایی که از راهی به جز فرزندخواندگی اقدام به دریافت فرزند می‌کنند باید آگاه باشند که برای سایر امورات نوزاد با مشکل مواجه خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ موضوع خرید و فروش نوزاد را نه رد می‌کنم و نه تایید اما این مساله به شکلی که در حال حاضر در برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود، صحت ندارد.

او تاکید کرد: ممکن است خانواده‌ای با رضایت خود یکی از فرزندان را به اقوام یا بستگان خود بدهد اما در این موضوع هم باید دستگاه‌هایی مثل بهزیستی دخیل باشند که برای شناسنامه نوزاد مشکلی پیش نیاید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته 1030 نوزاد در خطر فروش به دنیا آمدند، بیان داشت: این نوزادان از مادر مبتلا به اعتیاد متولد شدند که به شیرخوارگاه‌های سازمان بهزیستی کشور منتقل و نیمی از آنها پس از بهبودی و تایید صلاحیت مادر توسط قاضی به نزد مادران خود بازگشتند.

بندپی تاکید کرد: مابقی این نوزادان در شیرخوارگاه‌ها حضور دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی گفت: مستمری این افراد از 13 تیرماه 14 درصد افزایش یافته و برای کاهش فقر مطلق نیز از بودجه هدفمندی یارانه‌ها 2200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

او در ادامه گفت:‌ افرادی که پشت نوبت دریافت مستمری هستند براساس آزمون وسع به مرور تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: 2200 میلیارد تومان برای افراد تحت پوششی که جدیدا به بهزیستی می‌آیند، اختصاص یافته است.

او افزود: 230 میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و 4450 میلیارد تومان برای مستمری بگیران اختصاص یافته است.

بندپی با اشاره به 329 هزار خانواده یک نفر به بالا پشت نوبت بهزیستی هستند، بیان داشت: در بررسی‌های استانی و شهرستانی لیست این افراد تهیه شده و براساس آزمون وسع فقط براساس اطلاعات درآمدی بانکی آنها کار را پیش خواهیم برد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه مستمری مددجویان هدف سازمان سازمان بهزیستی باید افزایش یافته و به همین خاطر در تیرماه سال جاری افرایش 14 درصدی داشته است.

او در رابطه با انتقال خرده‌فروشان مواد مخدر به کهریزک بیان داشت: موضوع انتقال توسط قوه قضائیه مطرح شد و این موضوع ارتباطی با پذیرش معتادان متجاهر در مراکز نگهداری از این افراد ندارد زیرا کمپ‌های ترک اعتیاد استان تهران در حال حاضر ظرفیت لازم برای پذیرش معتادان متجاهر را ندارند.

بندپی در ادامه گفت: ظرفیت مراکز استان‌ها برای پذیرش معتادان متجاهر حتی تا شش ماه هم فراهم است و کمبود جا نداریم. وقتی نگاه‌ها به لحاظ علمی و تخصصی قابل قبول نیست و باید از نگاه اردوگاهی خودداری کرد.

بندپی تاکید کرد: برنامه سال 97 در مورد معتادان اشتغال و توانمندسازی آنان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در 11 استان به دنبال پیگیری وضعیت اسکان و اشتغال 3 هزار معتاد هستیم.

او تاکید کرد: برای غربالگری جای کمی دارند و پیشنهاد استفاده از بازداشتگاه کهریزک در صورت تشخیص روابط و شاخص‌ها به عنوان مرکز غربالگری بهزیستی مناسب است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: بهزیستی تلاش می‌کند تا مرکز نگهداری کودکان به خانواده واقعی شبیه شوند و بررسی ‌ها نشان می‌داد که واگذاری کودک به شکل امین موقت نسبت به نگهداری کودکان در مراکز بهزیستی بهتر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه کمتر از یک درصد کودکان واگذار شده به خانواده‌ها برگردانده می‌شوند، بیان داشت: حدود 50 هزار کودک دوقلو به بالا تحت پوشش بهزیستی هستند و با دریافت شیر خشک از وزارت بهداشت افراد تحت پوشش شیر خشک رایگان داده می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: به خانواده‌های این کودکان کمک‌های موردی تعلق می‌گیرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان