تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۷

آلبرایت: ترامپ موهبتی برای پوتین است

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در ادامه انتقادهای خود از رئیس‌جمهوری این کشور، گفت: فکر می‌کنم ترامپ هدیه‌ای است که مواهب آن برای پوتین همچنان ادامه دارد.

رویداد۲۴-وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در ادامه انتقادهای خود از رئیس‌جمهوری این کشور، گفت: فکر می‌کنم ترامپ هدیه‌ای است که مواهب آن برای پوتین همچنان ادامه دارد.

مادلین آلبرایت در گفت‌وگو با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی خاطرنشان کرد، دونالد ترامپ مسئولیت‌های خود را به عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده درک نمی‌کند.

این دیپلمات سابق آمریکایی در ادامه نسبت به دیدار اخیر ترامپ با پوتین که در آن هیچ کس دیگری حاضر نبوده است، ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ادامه داد: برای من بسیار جالب بود که در تصویری که پیش از این ملاقات خصوصی منتشر شد، پوتین نشسته بود و با خود کاغذ به همراه داشت. من با پوتین بوده‌ام. او یادداشت‌برداری می‌کند و بسیار باهوش است.

آلبرایت اضافه کرد: هیچ ایده‌ای نداریم که ترامپ در آن نشست چه کرده، چه قول‌هایی داده و چه چیزهایی را افشا کرده است.

رئیس پیشین دستگاه دیپلماسی آمریکا خواهان آن شد که کنگره این کشور اقدامات بیشتری را به ویژه در حوزه سیاست خارجی برای به دست آوردن توضیحات لازم از ترامپ به عمل آورد.

وی همچنین خطاب به اعضای دولت فعلی آمریکا یادآوری کرد که به خاطر داشته باشند سوگند یاد کرده‌اند که از قانون اساسی دفاع کنند.

آلبرایت گفت: لازم است کسی به ترامپ تصریح کند که رفتار او در آن کنفرانس مطبوعاتی غیرآمریکایی، احمقانه و ابلهانه و عصبانی‌کننده بوده است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا پیش‌تر دونالد ترامپ را غیردموکراتیک‌ترین رییس‌جمهوری تاریخ مدرن آمریکا خوانده بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سیاست ، پوتین ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان