تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آیا خطیبان نماز جمعه تهران هنوز سخنگوی تصمیم‌های کلان نظام هستند؟ +جدول

برخی تحلیلگران از آینده جدید سیاست خارجی ایران می‌گویند و تصمیماتی که در اتاق‌های فکر کلان کشور گرفته می‌شود. اما برخی می‌گویند دیگر خطبه‌های نماز جمعه تهران، سخنگوی تصمیمات کلان کشور نیست.
چرا خطبه‌های نماز جمعه خلوت و بی اعتبار شده است؟ +جدول خطیبان نماز جمعه

رویداد۲۴ روز گذشته حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه مسائل مهمی را درباره سیاست خارجی کشور بیان کرد. «ادامه فعالیت و تلاش‌های دیپلماتیک گفت و تقویت روابط کشور با شرق و غرب و رابطه با همه دنیا به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی. در خصوص آمریکا تا وقتی که آدم نشده با او هم رابطه نخواهیم داشت و تاکنون هم نشان داده است که آدم نخواهد شد برخی تحلیلگران از آینده جدید سیاست خارجی ایران می‌گویند و تصمیماتی که در اتاق‌های فکر کلان کشور گرفته می‌شود. برخی دیگر می‌گویند خطبه‌های نماز جمعه تهران، مثل قبل سخنگوی تصمیمات کلان کشور نیست.

روزگاری نماز جمعه تهران، محل خطابه‌های بزرگان نظام بود. در دهه شصت رئیسان سه قوه و قائم مقام رهبری، خطیبان نماز جمعه تهران بودند اما به مرور چهره‌های تاثیرگذار کمتری در این جایگاه قرار گرفتند؛ تا جایی که امروز دیگر از جمعیت چند ده هزار نفری خطبه‌های آیت‌الله طالقاتی خبری نیست. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آخرین رئیس جمهور و آیت‌الله یزدی آخرین قاضی القضاتی بود که نطق جمعه داشت و بعد از آن، خبری از حضور رئیسان سه قوه در نماز جمعه نبود. رهبر انقلاب هم شش سال است در نماز جمعه حضور پیدا نکرده است. تقوی رئیس سابق سیاستگذاری ائمه جمعه کشور می‌گوید به خاطر مسائل امنیتی ایشان کمتر در این مراسم حضور یافته‌اند. احمد جنتی رئیس شورای نگهبان نیز دو سال است خطیب نماز جمعه نبوده است. حالا خطیبان جمعه نسبت به یاران قدیمی، اعتبار کمتری دارند و نماز جمعه خلوت‌تر شده است.

چرا خطبه های نماز جمعه خلوت و بی اعتبار شده است؟+جدول خطیبان نماز جمعه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان