تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

وزارت اطلاعات اجازه ندهد امنیت از طریق جریان های نفوذ ضربه بخورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نباید رئیس جمهور را فاشیست خواند و به دنبال استیضاح وی بود، گفت: کمک به روحانی برای به کارگیری تیمی جهادی در کابینه ضروری است.

رویداد۲۴-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نباید رئیس جمهور را فاشیست خواند و به دنبال استیضاح وی بود، گفت: کمک به روحانی برای به کارگیری تیمی جهادی در کابینه ضروری است.جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال خود و دو نماینده دیگر از وزیر اطلاعات درخصوص اینکه علت همکاری و حمایت از ادمین ها و گروه های تلگرامی که در هتک حرمت حریم خانواده ها، فساد اخلاقی و اقدامات ضد امنیت ملی فعال بودند، چیست؟ با تسلیت و تبریک شهادت ۱۱ نفر از بسیجیان و مدافعان مرزها، گفت: تا باب شهادت در این کشور بسته نشده است، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مایل بودم که زمان صرف شده برای سوال از وزیر اطلاعات درخصوص مشکلات ادمین های تلگرامی سال ۹۶ مطرح شده از سوی آقایان مطهری و حضرتی و نمایندگان دیگر صرف رسیدگی به مشکلات و مسائل اقتصادی امروز مردم می شد، اما آقای مطهری معتقد بودند رسیدگی به هر مسئله ای جای خود را دارد و باید همه مشکلات را با هم و توأمان پیگیری کنیم.

وی با تاکید مجدد بر اصرار خود مبنی بر عدم طرح سوال ۵۱ نماینده از وزیر اطلاعات درخصوص دستگیری ادمین های تلگرامی سال ۹۶ به دلایل این اصرار اشاره کرد و گفت: دلیل این است که در ۱۵ روز گذشته همه ما در حوزه های انتخابیه بیش از گذشته در جریان دغدغه ها و مشکلات مردم قرار گرفتیم و آنچه که مشخص است، داشتن دغدغه نان و مسائل اقتصادی در میان مردم است.

کریمی قدوسی با یادآوری شلوغی های چند هفته گذشته در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نگرانی تکرار این اتفاق در امروز نیز وجود داشت، چرا که مردم با مشکلات شدید اقتصادی روبرو هستند و دیگر کسی امروز دغدغه رفع حصر و آزادی ادمین های تلگرامی را ندارد!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به موضوعاتی مانند افزایش قیمت دلار و گرانی های کالاهای مختلف، کمک به رئیس جمهور برای تغییر کابینه را از جمله مسائل مهم امروز مجلس برشمرد و افزود: باید به رئیس جمهور در تغییر کابینه کمک کنیم تا بتواند تیمی جهادی را به کار گیرد، بنابراین نباید رئیس دولت را فاشیست خواند و به دنبال استیضاح وی بود.

وی با بیان اینکه انتظار از وزارت اطلاعات، انتظار امنیتی است، اظهار کرد: وزارت اطلاعات نباید اجازه دهد امنیت از طریق سرویس ها و جریان های نفوذ ضربه بخورد، چرا که دشمن همیشه تلاش کرده چتر امنیتی را از سر ملت ایران بردارد.

کریمی قدوسی معتقد است که حمله به نیروی انتظامی و سپاه پاسداران با هدف برداشتن این چتر صورت می گیرد، در حالی که این ارگان ها رکن اساسی و عظیم پاسداری و دفاع از انقلاب را برعهده دارند و دشمنان می خواهند این ارکان را زیر سوال ببرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تمام کشورهای غربی بر فضای مجازی خود تسلط دارند، گفت: این کشورها ادمین های تلگرامی خود را با در اختیار داشتن پهنای باند ۷۰ درصدی به حال خود رها نمی کنند تا هرگونه اقدامی را انجام دهند و به محض دستگیری هجمه هایی را علیه نظام پیاده کنند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه عده‌ای این موضوع را مطرح می‌کنند که سازمان اطلاعات سپاه شفاف‌سازی نمی کند، گفت: در بخشی از برنامه ششم توسعه موضوعی مبنی بر شفاف سازی در حوزه اطلاعاتی و پاسخگو بودن اطلاعات سپاه به نمایندگان را گنجانده بودند که متأسفانه حذف شد و اکنون ادعا می‌شود که چرا اطلاعات سپاه شفاف سازی نمی‌کند؛ کاش این ماده حذف نمی‌شد تا آقای طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه نظرات خود را درباره ادمین کانال‌های تلگرامی به اطلاع نمایندگان می‌رساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ماده  ۲۶ آیین دادرسی کیفری، سازمان اطلاعات سپاه را ضابط قوه قضائیه مشخص کرده است.

وی ادامه داد: ورود سازمان اطلاعات سپاه به حوزه مقابله با جاسوسی و دوتابعیتی‌ها و همکاری این سازمان با وزارت اطلاعات در شرح وظایف این سازمان گنجانده شده و ورود این سازمان به حوزه مظنونان به جاسوسی کاملا تعریف شده است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه نظام از روزنامه‌های زنجیره‌ای که تیترها و مقاله‌های آنها از آن سوی آب‌ها می آید ضربه خورده است، یادآور شد: سازمان اطلاعات سپاه در این حوزه همانند وزارت اطلاعات وظیفه ورود داشته است و این سازمان پرونده را کارشناسی کرده و به قوه قضائیه ارائه می‌دهد که قوه قضائیه تشخیص می‌دهد که کدام حوزه به این بخش ورود کند.

وی در تشریح عناوین مجرمانه برخی از این کانال‌های تلگرامی افزود: شایعه‌پراکنی، سیاه‌نمایی، حمایت بی‌پروا از سران فتنه، ایجاد ناآرامی‌های خیابانی، تشویش اذهان عمومی، انعکاس اخبار کذب در خصوص بازداشت‌ها و زندانیان، انتشار مطالب ضددین از عناوین مجرمانه این گروه‌های تلگرامی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از دستگیری ادمین‌های تلگرامی رئیس جمهور با وزیر اطلاعات تماس می‌گیرد، ادامه داد: وزیر اطلاعات در پاسخ به رئیس جمهور اظهار می‌کند هیچ عنوان مجرمانه‌ای متوجه مدیران این کانال‌های تلگرامی نیست که این اظهارنظر غیرمسئولانه و اشتباه بوده است.

وی اظهار داشت: همیشه اختلاف نظرها بین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در شورای ویژه محرمانه حل می‌شد در حالی که رئیس جمهور در نشست خبری دو قطبی شدید بین قوه قضائیه و مجریه به وجود آورد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه وزیر اطلاعات تلاش زیادی برای آزادی ادمین های کانال‌های تلگرامی انجام داد، افزود: دستگیری این ادمین‌ها بر اساس نظر قوه قضائیه بوده است لذا چرا وزارت اطلاعات باید اعتبار خود را مصرف خرج چند ادمین کند.

وی ادامه داد: وزیر اطلاعات جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش برگزار کرده و در این جلسه ادمین‌های خاص سیاسی وزارت ورزش حضور داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که بحث FATF مطرح شد پیامک‌هایی از سوی برخی به نمایندگان زده شد مبنی بر اینکه نباید این لایحه در مجلس تصویب شود که با افرادی که این پیامک‌ها را ارسال کرده بودند برخورد شد در حالی که از افراد منحرف و کودتاچی حمایت می شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان