تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷

حاشیه نشینی در گلستان بیشتر از میانگین کشوری است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان حاشیه نشینی را از چالش های بزرگ این استان دانست و گفت: اکنون 16.4 درصد جمعیت این استان حاشیه نشین هستند که 5.4 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
حاشیه نشینی در گلستان بیشتر از میانگین کشوری است

رویداد۲۴ «عبدالرضا چراغعلی» روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرستان گنبدکاووس افزود: مهاجرت از دیگر استان ها به گلستان از عوامل اصلی حاشیه نشینی در این استان است. وی با بیان اینکه گلستان دومین استان در شیوع مصرف مواد مخدر در کشور محسوب می شود، این مساله را به همراه روند رو به رشد بیماری های خاص، از دیگر چالش های اجتماعی گلستان برشمرد و گفت: سرسبزی، زندگی مسالمت آمیز اقوام و امنیت پایدار سبب شده تا آسیب ها و چالش های اجتماعی این استان، کمتر دیده شود.
چراغعلی با ابراز گله مندی از آنچه که آن را «کم توجهی مدیران کلان کشور در تقسیم اعتبارات حوزه آسیب های اجتماعی به گلستان» دانست؛ اضافه کرد: اعتقاد داریم که در این حوزه به استان ما جفا شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با قدردانی از تلاش ادارات و نهادهای مختلف حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی گلستان، تاکید کرد: مدیران استانی و شهرستان ها باید از ظرفیت های مختلف فرهنگی، رسانه ای، علمی و دانشگاهی برای معرفی فعالیت های مقابله با آسیب ها استفاده کنند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به حقوق شهروندی و صیانت از آن در ادارات و نهادها، گفت: گروه های بازرسی در استان و شهرستان ها باید به صورت مستمر بر این حوزه نظارت داشته باشند.
چراغعلی افزود: رعایت حقوق شهروندی و صیانت از آن مختص شهروندان مناطق شهری نیست بلکه در مناطق روستایی نیز باید به این حوزه توجه جدی شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان خطاب به مدیران نیز گفت: اگر مدیری در استان گلستان، دغدغه آسیب های اجتماعی ندارد و یا در صیانت از حقوق شهروندی کوتاهی کند، باید جای خود را به فرد دیگری دهد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان