تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷

احمدی‌نژاد تولد هوگو چاوز را تبریک گفت!

محمود احمدی‌نژاد دیروز به بهانه تولد هوگو چاوز، رئیس‌جمهور سابق ونزوئلا در توئیتر خود نوشت: تولدت مبارک، هر روز دلتنگت می‌شویم.
احمدی‌نژاد تولد هوگو چاوز را تبریک گفت!
رویداد۲۴  15اسفند 91 بود که خبر درگذشت هوگو چاوز منتشر شد و احمدی‌نژاد برای او پیام تسلیت قابل تأملی ارسال کرد:‌ «ترديد ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسيح(ع) و تنها باقيمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشري را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهرباني و كمال ياري خواهد كرد». پس از آن در مراسم خاکسپاری چاوز حضور یافت. 

سایت جهان‌نیوز نوشت: «محمود احمدی‌نژاد پس از قرائت نامش، از جایگاه خود به سمت تابوت چاوز رفت. در این هنگام احمدی‌نژاد با تشویق گرم حضار روبه‌رو شد. رئیس‌جمهور ایران در این مراسم کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید بر تن داشت و شال مشکی رنگی را روی گردنش انداخته بود. 

احمدی‌نژاد هنگام ایستادن کنار تابوت چاوز، روی تابوت بوسه زد. پس از چند دقیقه ایستادن درکنار تابوت چاوز و زمزمه کلماتی زیر لب، دوباره بر تابوت بوسه زد. دستش را به نشانه ایستادگی، مشت کرده به سمت بالا گرفت و سپس به سمت جایگاه خود بازگشت. او در هنگام نشستن در صندلی‌اش، اشک‌های خود را با شال مشکی‌اش پاک کرد.» 

محبت این دو رئیس‌جمهور که یکی مرحوم شده و دیگری جایی در پاستور ندارد، به مراسم خاکسپاری محدود نمی‌شود چنانکه در فروردین 88 بود که چاوز تصمیم گرفت برای هشتمین بار به ایران سفر کند و چنین گفت: «ایران و رئیس‌جمهور آن محمود احمدی‌نژاد در حال حاضر از بهترین دوستان ونزوئلا در جهان هستند. 

جمهوری اسلامی ایران سخاوتمندانه و با اراده سیاسی دولت خود تصمیم به کمک به ونزوئلا گرفته تا این کشور به استقلال تکنولوژیک بدون تقلید و بر اساس مدل خاص خود دست یابد». رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه انقلاب بولیواری در ابتدای شکل‌گیری خود هیچ شناختی از توسعه ایران نداشت، افزود: «دوستی ما با ایران از صفر پایه‌ریزی شده است». 

رسانه‌ها در آن برهه نوشتند‌: «به نظر می‌رسد که چاوز و احمدی‌نژاد تصمیم گرفته‌اند تا رکورد دیدارهای دیپلماتیک رؤسای‌جمهور دو کشور را به نام خود ثبت کنند».
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان