تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
سخنگوی وزارت خارجه:

جلسه رسیدگی به شکایت ایران در لاهه شهریور برگزار می‌شود/ ترامپ هر روز که بیدار می‌شود می‌خواهد جهان را از نو متحول کند

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: شکایت ایران در دادگاه لاهه اعلام وصول شده و جلسه دادگاه در شهریور برگزار می‌شود. ما برای صیانت از منافع خود از همه ابزارها استفاده می‌کنیم.
جلسه رسیدگی به شکایت ایران در لاهه شهریور برگزار می‌شود/ ترامپ هر روز که بیدار می‌شود می‌خواهد جهان را از نو متحول کند

رویداد۲۴ بهرام قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره ادعای سفر وزیر امور خارجه عمان به واشنگتن برای میانجیگری میان ایران و آمریکا گفت: این سفر انجام شده و دیدارهایی صورت گرفته است. از دیدارها و محتوای آن دیدارها خبر ندارم. ایران و عمان روابط خوب و مستمری با یکدیگر دارند. هفته گذشته هم آقای ظریف به عمان سفر کردند ولی این سفرها را نباید به یکدیگر پیوند داد.

او درباره احتمال مذاکره ایران و آمریکا درخصوص مسائل منطقه‌ای در کنار برجام اظهار داشت: نمی‌دانم به چه چیزی استناد می‌شود. بحث برجام کاملا روشن است. یکسری موضوعات هم توسط ایالات متحده و برخی از کشورها درخصوص سیاست‌های ایران مطرح می‌شود که به نظر ما ارتباطی با برجام ندارد.

جلسه رسیدگی به شکایت ایران شهریور برگزار می‌شود

این دیپلمات ارشد کشورمان درباره شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه تصریح کرد: ایران برای احقاق حقوق و نشان دادن تعهداتش، با توجه به خروج غیرقانونی امریکا در برجام و عدم پایبندی به تعهداتش، ایران از همه سازوکارهایی که وجود دارد و از جمله سازوکار لاهه، برای احقاق حقوق کشور استفاده می‌کند. شکایت ایران اعلام وصول شده و جلسه دادگاه در شهریور برگزار می‌شود. ما برای صیانت از منافع خود از همه ابزارها استفاده می‌کنیم.

قاسمی ادامه داد: باید صبوری کرد. این یک مسئله حقوقی است. ما همه تلاش خود را می‌کنیم و پیگیری آن بهتر از سکوت و هر اقدام دیگری است.

ترامپ هر روز که بیدار می‌شود می‌خواهد جهان را از نو متحول کند

او در پاسخ به این سوال که چرا ترامپ گفته ایران امروز دیگر آن ایران سابق نیست و به زودی با ما تماس می‌گیرد؟ خاطرنشان کرد: از آقای ترامپ بپرسید که هر بامداد که بیدار می‌شود، تصور می‌کند با حضورشان در کاخ سفید جهان از نو متحول و متولد می‌شود، اظهارات جالبی بیان می‌کنند. این اظهارات قابل اعتنا نیست.

امریکا غیرقابل اعتماد است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال مذاکره با آمریکا وجود دارد؟ ابراز داشت: ممکن است بخش‌هایی از آمریکا آرزوهایی را مطرح کنند ولی با اقدامات خصمانه امریکا، خروج از برجام و ادامه سیاست‌های اشتباه خود و تلاش برای فشار اقتصادی بر ملت ایران و تحریم‌ها، شرایط برای چنین بحثی وجود ندارد. تا این مراحلی که شما اشاره می‌کنید با چنین آمریکایی امکان تعامل و گفت‌وگو نداریم. امریکا نشان داد و هر روز نشان می‌دهد که غیرقابل اعتماد است.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان