تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
یک نماینده مجلس:

معتادان متجاهر مبتلا به ایدز و هپاتیت باید پذیرش و در قرنطینه‌های خاص نگهداری شوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: معتادان متجاهری که مبتلا به بیماری‌هایی همچون ایدز و هپاتیت هستند، باید پذیرش و در قرنطینه‌های خاص نگهداری شوند.
رویداد۲۴محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم پذیرش معتادان متجاهر بیمار از سوی وزارت بهداشت و بهزیستی گفت: این بحث پیچیده‌ای است؛ معتادان متجاهر در درجه اول باید براساس قانون جمع‌آوری شده و در مراکز مخصوصی نگه‌داری شوند. مجموعه وزارت بهداشت و بهزیستی و حتی سازمان‌هایی که در این رابطه دخیل هستند، باید برای درمان این معتادان قدم بردارند و هیچ محدودیتی نباید در این رابطه وجود داشته باشد و اگر آنها مبتلا به بیماری‌هایی مثل هپاتیت و ایدز باشند، باید با نظارت و کنترل بیشتری آنها را تحت درمان قرار دهند.
 
قربانی افزود: معتادان مبتلا به ایدز و هپاتیت باید در کمپ‌های خاص نگهداری شوند و این به نفع سلامت جامعه خواهد بود، چرا که درمان آنها به راحتی امکان‌پذیر نیست.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم که وزارت بهداشت همه معتادان متجاهر بیمار را سر و سامان دهد و نهادهای دیگر نیز باید در این زمینه کمک کنند، گفت: در هر صورت این افراد باید پذیرش و در قرنطینه‌های خاص نگهداری شوند و اینکه گفته می‌شود؛ مراکز درمانی معتادان متجاهر فاقد اوراق هویتی را پذیرش نمی‌کنند، شاید تعداد اندکی را شامل شود.
 
وی در رابطه با داروهای خارجی شیمی درمانی بیماران سرطانی که در بازار موجود نیست و نبود آن مشکلات و نگرانی‌هایی را برای بیماران به وجود آورده است، گفت: با توجه به قانون حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در کشور، وقتی که یک کالا در داخل تولید می‌شود و از استاندارد لازم برخوردار است، چه لزومی دارد که هزینه‌ای را برای داروهای خارجی پرداخت کنیم.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که وقتی دارو در داخل تولید می‌شود، الزامی برای مصرف مشابه خارجی آن وجود ندارد.
 
قربانی در ادامه گفت: متاسفانه بسیاری از فضاهای رانت، توسط شرکت‌های واردکننده دارو ایجاد شده و بسیاری از پزشکان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. آنها طی جلساتی عنوان می‌کنند که داروهای خارجی یک سری مزیت‌هایی دارد تا پزشکان را مجاب کنند، نوع خارجی را تجویز کنند.
 
او ادامه داد: این در حالی است که داروهای داخلی از استاندارد خوبی برخوردار است، نباید مردم را تحت فشار قرار داد، این خلاف اقتصاد مقاومتی است و الزامی هم در این زمینه وجود ندارد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: باید برای تولید داروهای داخل و افزایش کیفیت آن اهتمام داشته باشیم، نه اینکه برای داروهای خارجی مجوز صادر کنیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان