تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
افشاگری عضو شورای شهر تبریز از فساد شهرداری؛

مدیریت‌های شهرداری را می‌فروختند/ هر تبریزی 700 هزار تومان بدهکار است/ ده‌ها سفر خارجی و رشوه در مسابقات ورزشی

عضو شورای شهر تبریز در اولین سال فعالیت شورای شهر، در یادداشتی تلگرامی بعضی مسائل مدیریت شهری را با مردم در میان گذاشته است.

مدیریت های شهرداری را می‌فروختند/ هر تبریزی 700 هزار تومان بدهکار است/ ده ها سفر خارجی و رشوه در مسابقات ورزشی

رویداد۲۴ در نوشته قلیزاده آمده است: اصرار داشتم كه براى آگاهى مردم از عملكرد شورا و شهردارى و عمل به شعار شفاف سازى، گزارشى جامع از وضعیت موجود، تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد. متاسفانه اين پيشنهاد، مورد توجه واقع نشد. كه درآن صورت بعضى اشخاص به اين زودى جرأت نمى كردند به شعور مردم اهانت كنند.لذا مجبور شدم، برخی از مشکلات به ارث رسیده از دوره چهارم مديريت شهرى را به اطلاع مردم برسانم.

بیش از 1150میلیاردتومان بدهی به بانک ها، بیمه ها، دارایی، پیمانکاران، شهروندان از گذشته به ارث رسیده است. اکنون مردم تبریز باید اصل بدهی به همراه سود و جرایم آن را پرداخت کند. به عبارت دیگر اکنون هر شهروند تبریزی حدود 700000تومان بدهکار است.

بر اساس آمار رسمی، حدود هفتاد درصد مصوبات شورای چهارم به هبه اختصاص پیدا کرده است. یعنی بر اساس این مصوبات، اموال مردم به اشخاص حقیقی و حقوقی بذل و بخشش شده است.

چندهزار نفر به صورت غیر قانونی و بدون توجه به نیازها، بدون توجه به تخصص ها، شایستگی ها، حتی بدون توجه به سن افراد (افرادی با سنی بیشتر از 62سال و افرادی قبل از خدمت سربازی) وارد سیستم شهرداری شده اند؛ به طوری که اکنون برای هر پست سازمانی، حدود 5 نفر از جیب مردم حقوق دریافت می کنند.

در دوره مذكور پروژه های شناخته‌شده ای مانند: میدان آذربایجان، مرکز همایش های بین المللی، پل روبروی بیمارستان ولیعصر،... با ترک تشریفات واگذار شده است. در همان دوره ، ده ها پروژه ى کوچک و بزرگ از جمله قراردادهای آسفالت با ترک تشریفات به افراد خاص واگذار شده است.

در قراردادهای آیتا، قرارداد وای فاى شهر تبریز و قرارداد خرید ده ها دستگاه اتوبوس قراردادها انجام نگرفته اما پو ل پرداخت شده است.

پرونده مشهور فساد مالی تعدادی از مدیران شهرداری، اعضای شورا، پیمانکاران و ...تشکیل شد. بر حسب محتویات کیفرخواست پرونده فساد مالی مشهور، در این دوره، برخی پست های حساس مدیریتی شهرداری، خرید و فروش می شد.

در اثر ده ها سفر خارجی بی ثمر در قالب اکیپ های چند نفره، صدها میلیون تومان از اموال مردم نابود شد.

میلیاردها تومان از اموال مردم تحت پوشش ورزش قهرمانی نابودشد، که می شد با آن استعدادهای ورزشی پرورش یابند؛ اما از این بودجه ها، تبانی ها و رشوه دادن ها بروز کرد تا این که از لیگ برتر به دسته یک سقوط کردیم.

بخش اعظم اراضی و منابع پایدار مالی شهرداری(سهم شهرداری در لاله پارک، مرکز جهانی فرش، پروژه آیسان و اکثر سهم شهرداری در خاوران) فروخته شد. کار به جایی رسید که بخشی از قطعات شهرداری به صورت اقساطی واگذار شد. یا بخشی ازاملاک شهرداری با 25 درصد زیر قیمت کارشناسی واگذار شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شهرداری تبریز ، فساد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان