تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

چهار نفر در آتش سوزی جنگل های مریوان جان باختند

مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان گفت: بخشی از جنگل‌های مریوان روز شنبه دچار آتش سوزی شده است که در اثر این حادثه چهار نفر جان خود را از دست دادند.
رویداد۲۴هیرش رضایی  اظهار داشت: ۲ نفر از این جانباختگان فعالان زیست محیطی مریوان و ۲ نفر دیگر نیز از پیمانکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان هستند.
وی علت فوت این افراد را خفگی ناشی از دود و سوختگی به علت شدت آتش سوزی جنگل‌های نزدیک روستا‌های سلسی و پیله در شهرستان مریوان اعلام کرد.
رضایی با بیان اینکه تلاش‌ها برای مهار این آتش همچنان ادامه دارد اضافه کرد: هم اکنون سه بالگرد امدادی و تعدادی نیز اتوبوس و آمبولانس از شهرستان سنندج به همراه نیرو‌های امدادی به این منطقه اعزام شده اند.
وی با اشاره به اینکه چند نفر هم در این حادثه مصدوم شدند اظهار داشت: مصدومان این حادثه به مراکز بیمارستانی در مریوان منتقل شدند و یک نفر نیز که دچار سوختگی شده بود، با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی به مراکز درمانی در سنندج منتقل شده است.
این آتش سوزی از ظهر امروز /شنبه/ در مناطق جنگلی این شهرستان شروع شده است و نیرو‌هایی از پادگان ارتش جمهوری اسلامی مستقر در شهرستان مریوان و نیرو‌های بسیج مردمی این شهرستان تلاش می‌کنند تا آتش را مهار کنند.
هنوز گزارشی از جزئیات دیگر این حادثه از جمله علت و وسعت آتش سوزی و خسارت‌های وارده به جنگل‌های این منطقه دریافت نشده است.
از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد، جنگل‌های این استان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی به حساب می‌آیند، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
جنگل‌های این استان که بخشی از جنگل‌های غرب کشور را تشکیل می‌دهد بیشتر اطراف شهر‌های بانه و مریوان واقع شده است و بعد از جنگل‌های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.
روستای‌های سلسی و پیله در ۲۰ کیلومتری شمال مریوان و در مسیر جاده مریوان - سقز قرار دارند.
شهرستان مرزی مریوان در ۱۳۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان