تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
کوراش و یک ادعای وحشتناک؛

پایمالی حق ورزشکار ایرانی و زد و بند با اجنبی‌ها!

جودوکار سابق تیم ملی گفت: مسوول ایرانی برگزار کننده رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی، پس از شکست محمد ملک محمدی نماینده وزن ۹۰ - کیلوگرم ایران که با ناداوری محض صورت گرفت، به او می‌گوید "شرمنده‌ام از اینکه قرعه به نام تو افتاد!" او مدعی است قهرمانی برادرش در این رویداد بزرگ و اهتزاز پرچم ایران قربانی منافع شخصی و زد و بندهای فردی شده است.
پایمالی حق ورزشکار ایرانی و زد و بند با اجنبی‌ها!
رویداد۲۴ محمد ملک‌محمدی یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی کوراش در وزن ۹۰- کیلوگرم با ناداوری محض و آشکار در همان مبارزه نخست برابر حریف افغانستانی شکست خورد تا کوراش کار ازبک که در رویداد‌های گذشته برابر ملک‌محمدی ضربه فنی شده بود به عنوان قهرمانی برسد، عنوانی که اگر به نماینده ایران می‌رسید باعث تساوی کاروان ورزشی ایران و ازبکستان در کسب مدال طلا می‌شد.

این اتفاق تلخ در حالی رخ داد که "رضا نصیرنژاد" که از سوی محمد درخشان رییس فدراسیون جودو به عنوان مسئول کوراش ایران انتخاب شده، مسئولیت فنی و برگزاری رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی جاکارتا را بر عهده داشته و بنابر ادعای حامد ملک محمدی جودوکار سابق تیم ملی و برادر این کوراش‌کار ایرانی، این فرد نه تنها هیچ اقدامی برای جلوگیری از این حق خوری آشکار انجام نداده بلکه پس از این اتفاق و حذف ملک‌محمدی به او گفته "شرمنده‌ام از اینکه قرعه به نام تو افتاد! "

پایمالی حق ورزشکار ایرانی و زد و بند با اجنبی‌ها!
نصرالله سجادی سرپرست کاروان هم وقتی این حق کشی واضح را می‌بیند به این کوراش‌کار قول می‌دهد جایزه دلاری همانند سایر ورزشکاران به او پرداخت شود، اما به گفته برادر وی، حتی یک دلار هم به او نمی‌دهند و در حالی که این کوراش کار از فرط ناراحتی این باخت با سر به دیوار می‌کوبد، هیچ کدام از مسئولان کاروان در طول مدت بستری شدن وی در بیمارستان به عیادت او هم نمی‌روند!

حامد ملک محمدی جودوکار سابق تیم ملی و برادر محمد ملک محمدی کوراش کار وزن ۹۰- کیلوگرم ایران در بازی‌های آسیایی، با انتقاد شدید از مسئولین ایرانی برگزاری رقابت‌های کوراش و طرح ادعای زد و بند‌های پشت پرده و تقسیم مدال‌های کوراش اظهارکرد: برادر من شانس اصلی کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی بود و یک سال زحمت کشید و با اتوبوس هر ۲ هفته یکبار به مشهد می‌رفت تا در اردوی تیم ملی حاضر شود، از جیبش هزینه کرد و زجر کشید به این امید که با پاداش مدال طلای بازی‌های آسیایی دستی به سر و روی زندگیش بکشد، اما نمی‌دانست با زد و بند‌های آقایان! و برای حفظ صندلی این افراد باید در همان مبارزه اول برابر حریف افغان بازنده شود تا مدال طلا به کوراش کار ازبک برسد.

پایمالی حق ورزشکار ایرانی و زد و بند با اجنبی‌ها!
وی افزود: پس از این اتفاق، مسئول ایرانی برگزار کننده مسابقات وقتی ناراحتی و عصبانیت شدید برادرم را می‌بیند به او می‌گوید"شرمنده‌ام از اینکه قرعه به نام تو افتاد! " یا اینکه مدال‌آوران ایران در روز نخست از قبل می‌دانستند قرار نیست کوراش‌کاران ایران در روز پایانی مدال داشته باشند و یا اینکه برگزار کننده ایرانی مسابقات صبح روز مبارزه به سرمربی تیم ملی می‌گوید "احتمال اینکه حق کوراش‌کار ما خورده شود زیاد است" و سرمربی هم به برادرم می‌گوید "برو در میدان بجنگ، حق تو را ضایع می‌کنند! "

ملک محمدی با بیان اینکه برادرش پس از این اتفاق حال و روز مناسبی ندارد و از ورزش زده شده است گفت: نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی زمان مبارزه برادرم در سالن بود و به چشم دید که چطور حق "محمد" را خوردند و او را بازنده کردند. پس از مبارزه به محمد می‌گوید" ناراحت نباش ما شکایت می‌کنیم و پاداش تو را هم پرداخت می‌کنیم"، اما وقتی پاداش مدال‌آوران کوراش را در اندونزی پرداخت کردند حتی یک دلار هم به برادر من ندادند! حتی زمانی که برادرم ۲۴ ساعت در بیمارستان بستری شد هم هیچ کدام از مسئولان به عیادتش نرفتند!



وی درباره اقدام برادرش در زدن ضربه با سر به دیوار که باعث بستری شدن او در بیمارستان شد نیز خاطرنشان کرد: پس از اینکه محمد با ناداوری بازنده شد، مسئول ایرانی برگزار کننده مسابقات کوراش که در آنجا همه کاره بود، به او می‌گوید "شرمنده‌ام از اینکه قرعه به نام تو افتاد". محمد هم با شنیدن این حرف از فرط ناراحتی سرش را به دیوار می‌کوبد. برادرم همه این حریفان را در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گرندپری ازبکستان شکست داده بود و براحتی همه آن‌ها را باز هم شکست می‌داد و مدال طلا می‌گرفت، اما براحتی قربانی منافع آقایان شد.

این عضو پیشین تیم ملی جودو در خصوص اعتراض درخشان رییس فدراسیون جودو به داوری‌ها گفت: این‌ها همه جنگ زرگری است. شکایت خدا را پیش خدا می‌برند! کل برگزاری مسابقات کوراش دست یک ایرانی بود. چطور در چنین شرایطی تا این حد واضح و آشکارا حق برادر من ضایع شود؟ مسئولان حداقل پاداش مدال‌آوران برنز را می‌توانند به او بدهند تا زحمات او کاملا بر باد نرود و کمک کنند این جوان ۲۴ ساله به این زودی از ورزش دلزده نشود.

به گزارش ایسنا، همه این موضوعات، ادعا‌های تاسف‌آوری است که مسئولان ورزش ایران باید به صورت جدی به آن ورود کنند و در صورت اثبات باید با خاطیان برخورد شود تا منافع ملی فدای منافع فردی نگردد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان