تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
تهمینه کربلایی صادقی، ملی پوش پنچاک سیلات ایران:

شایعه اینکه بدون انجام مبارزه صاحب مدال برنز شدم شیطنت فضای مجازی بود/ کسب مدال اهمیت زیادی برایم داشت

ملی پوش پنجاک سیلات بانوان گفت: باتوجه به اینکه اندونزی مهد پنچاک سیلات دنیا به شمار می‌رود، کسب مدال برنز در این بازی‌ها اهمیت زیادی داشت.
شایعه اینکه بدون انجام مبارزه صاحب مدال برنز شدم شیطنت فضای مجازی بود/ کسب مدال اهمیت زیادی برایم داشت
رویداد۲۴ تهمینه کربلایی صادقی، رزمی کار قزوینی که موفق که به کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شد، درباره عملکرد خود در این دوره از رقابت‌ها، گفت: باتوجه به اینکه اندونزی مهد پنچاک سیلات دنیا به شمار می‌رود، کسب مدال برنز در این بازی‌ها اهمیت زیادی داشت. پس از اینکه در مبارزه اول با قرعه استراحت مواجه شدم در مبارزه دوم برابر حریفی از قرقیزستان به دلیل آسیب دیدگی و انصراف حریف برنده اعلام شدم.

این رزمی‌کار درباره حواشی ایجاد شده و شائبه اینکه وی بدون انجام مبارزه صاحب مدال برنز شده اظهار کرد: این شایعات در فضای مجازی دست به دست شد و افراد زیادی با این قضیه شوخی کردند، ولی من با یک برد و یک باخت صاحب این مدال شدم.

کربلایی صادقی سطح بازی‌ها را بالا ارزیابی و خاطرنشان کرد: علاوه بر اندونزی که مهد پنچاک سیلات دنیا بشمار می‌رود، کشور‌های مختلفی دایعه قهرمانی داشتند و حتی رئیس جمهور و وزیر ورزش اندونزی هم در سالن حضور داشتند که نشانگر اهمیت این رشته برای این کشور است.

وی درمورد رشته پنچاک سیلات توضیح داد: این رشته تلفیقی از حرکات نمایشی و مبارزه است که پنچاک در قالب نمایش و مربوط به آسیای شرق است و سیلات هم در قالب مبارزه و کشور‌هایی مانند اندونزی، مالزی و سنگاپور در آن تبحر دارند و رشته اول آن‌ها محسوب می‌شود.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی، درخصوص اضافه شده این رشته به رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اظهار کرد: این تصمیمی بود که شورای المپیک آسیا گرفت و اندونزی از حق میزبانی خود استفاده کرد، ولی از این لحاظ که جایگاه ایران در رده بندی توزیع مدال‌ها تنزل پیداکرد، ناراحت کننده بود.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازی های آسیایی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان