تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

افشاگری آخوندی از همداستانی ضد‌رسانه‌ها با ترامپ

در شرایطی که آمریکا می‌خواهد اقتصاد ایران را فلج کند و تمام کشورها را از خرید نفت ایران منع و هرگونه دادوستد با ایران را متوقف کند قاعدتا ما نیز باید در صحنه بین‌المللی حضور داشته باشیم و از منافع ایران حافظت کنیم.

رویداد۲۴ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی یادداشتی در مورد اقدامات خلاف منافع ملی خبرگزاریهای فارس و تسنیم نوشت:
از قدیم گفته می‌شد که باید به انقلابی‌های دو آتشه شک کرد. این حدیث رسانه‌های انقلابی دوآتشه‌ ماست که در کنار ترامپ و دوش به دوش او بر علیه دولت خبرسازی می‌کنند. روز یکشنبه پیامکی از خبرنگار تسنیم دریافت کردم «آخوندی: اداره بندر چابهار به هند واگذار می‌شود، انسان وطن دوست از شنیدن این اخبار بمیرد مرگ بر او رواست». فهمیدم که اتاق جنگی در ضدرسانه شکل‌گرفته و قراراست آتش‌بارهای آنها بر علیه من بکار افتد. ظهر متوجه شدم بقیه ضدرسانه‌های زنجیره‌ای همسوی حضرات نیز به موضوع پرداخته‌اند و جنجال رسانه‌ای بزرگی به‌پا کرده‌اند که چه نشسته‌اید گوشه‌ای از ایران را به اجنبی‌ها دادند. درنهایت تسنیم بدون عذرخواهی تیتر را تصحیح کرد.
دوشنبه فارس به نقل از رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد «طرح استیضاح آخوندی با ۴۰ امضا به کمیسیون عمران مجلس تقدیم شد».
این خبر نیز در رسانه‌های زنجیره‌ای حضرات گسترش پیدا کرد. معاون پارلمانی من با آقای رضایی، رییس کمیسیون عمران تماس گرفت. ایشان تکذیب کرد و گفت که در ۸ روز گذشته با هیچ خبرگزاری‌ای تماس نداشته‌. دبیر کمیسیون و هیئت رئیسه نیز موضوع را تکذیب کردند. موضوع برای من جالب شد. با سخنگوی هیات رییسه مجلس شخصا تماس گرفتم، ایشان نیز تکذیب کرد و گفت چنین طرحی را دریافت نکرده‌ایم که ارجاع بدهیم.
در شرایطی که امریکا می‌خواهد اقتصاد ایران را فلج کند و تمام کشورها را از خرید نفت ایران منع و هرگونه دادوستد با ایران را متوقف کند قاعدتا ما نیز باید در صحنه بین‌المللی حضور داشته باشیم و از منافع ایران حافظت کنیم. معاون نخست وزیر هند از من برای شرکت در کنفرانس جابجایی جهانی دعوت کرده‌بود. وزارت امور خارجه تاکید و اصرار داشت من دراین کنفرانس شرکت و در حاشیه‌ی آن درباره‌ روابط اقتصادی دو جانبه با آنان گفتگو کنم. قرار شد مواردی چون ادامه خرید نفت از ایران، تمهید اجرای موافقت‌نامه چابهار که به تصویب مجلس رسیده‌، اجرای قرارداد سرمایه گذاری برای تجهیز بندر چابهار و اپراتورشیپی آن که در سال ۹۵ با هندی‌ها توسط سازمان بنادر به امضا رسیده، ادامه حمل‌ونقل دریایی بین بنادر هند و ایران، سرمایه‌گذاری در اجرای راه‌آهن چابهار-زاهدان در دستور کار باشد. وارد دهلی که شدم مطلع شدم وزرای خارجه و دفاع امریکا همزمان با من در دهلی هستند. از جمله هدفشان قانع کردن هندی‌ها برای عدم خرید نفت ایران و قطع روابط تجاری با ماست.
من برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی به‌ویژه سیاست‌مداران و فعالان اقتصادی باتوجه به حضور دو وزیر امریکایی در هند، با روزنامه پرتیراژ اکونومیک تایمز مصاحبه کردم که در نشریات پرتیراژ هند انعکاس داشت و همه‌ آنها به همزمانی این حضور با حضور وزرای امریکایی اشاره داشتند و به این نکته پرداختند که وزیر ایرانی چه می‌گوید و چه تلاشهایی کرده‌است و پمپئو چه درخواستی از هند دارد و هندی‌ها چه موضعی گرفته‌اند.
اکونومیک تایمز نوشت: این امر که هند در همان روز گفتگوی ۲+۲، به وضوح روشن کرد نمی‌تواند واردات نفت ایران را کاهش دهد، وآنکه دهلی میزبان آخوندی بوده است، می‌تواند خود به عنوان بیانیه ای تلقی گردد.
و اما در باره بندر، حضرات می‌دانند آنچه من گفتم در چارچوب اجرای قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به منظور حفظ همکاری استراتژیکشان و استفاده بیشینه از بندر در این شرایط که ایران از سوی امریکا تهدید می‌شود بیشترین کارآیی را دارد می‌باشد. اما حضرات در کنار ترامپ قرار گرفتند و اذهان را بر علیه یک تصمیم درست و استراتژیک تحریک کردند.
حال باید دید که انسان وطن دوست از هم‌داستانی یک خبرگزاری به ظاهر انقلابی با ترامپ اگر بمیرد مرگ بر او رواست و یا از انجام چنین سفر موفقی که در جهت تداوم روابط استراتژیک ایران و هند صورت گرفت؟ آن هم رسانه پرخرجی که تحت امر نیروی نظامی است و از پول ملت سالانه ده‌ها میلیارد تومان هزینه می‌کند.
درباره‌ نفس استیضاح من همواره از آن استقبال کرده‌ام ولی مهم یک خبرسازی با هدف جنگ روانی است و حتما این هم در راستای انجام وظایف ملی و ضدامریکایی فارس است که به ۴ زبان برای دفاع از مواضع جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و سالانه ده‌ها میلیارد تومان هزینه می‌کند می‌باشد پیش از این فارس با همکاری تسنیم برعلیه من حدود ۶۰ دقیقه ویدئوهای تحریک‌کننده با محتوای دروغ تهیه کرد که هرکدام برای به‌خطر انداختن جان من کافی بود. به ‌دستگاه قضا شکایت بردم. ولی حتی به تهیه دادخواست هم منجر نشد چه رسد به محاکمه. با همه‌ی اینها، ما هم خدایی داریم و به او پناه می‌بریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان