تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
طرح جدید مجلس:

حذف تعطیلی ۱۳ فرودین و ۲۹ اسفند/ جایگزینی تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه

در این طرح آمده است تا تعطیلی روز ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) و همچنین روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) حذف شود.

رویداد۲۴ سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در مجلس، گفت: طرح مذکور برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های پارلمان ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس همه نظرات دانشگاهیان، جامعه‌شناسان و کارشناسان حوزه‌های اجتماعی و سیاسی را دریافت و جمع‌بندی کرده است، افزود: آخرین مذاکره‌ای که بنده با مسئولین مرکز پژوهش‌های پارلمان داشته‌ام قرار است تا ظرف یک ماه آینده جمع‌بندی خود را به کمیسیون اجتماعی ارائه دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: پس از ارائه گزارش مرکز پژوهش‌های قوه مقننه به کمیسیون، این طرح در صحن کمیسیون اجتماعی بررسی و گزارش آن برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

خدادادی در تشریح علت ارجاع این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: طرح مذکور به‌دلیل اینکه حذف هر یک از تعطیلات رسمی کشور از تقویم تبعات اجتماعی، سیاسی و مذهبی مختلفی دارد بنابراین ضروری بود تا برای کار کارشناسی بیشتر به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شود.

وی در تشریح طرح مذکور اظهار داشت: در این طرح آمده است تا تعطیلی روز ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) و همچنین روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) حذف شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس اضافه کرد: همچنین در این طرح پیشنهاد شده که شنبه‌ها به‌جای پنجشنبه‌ها تعطیل شود و همچنین تعطیلی روز ۱۴ و ۱۵ خرداد حذف و فقط عزای عمومی باشد.

خدادادی در پایان با بیان اینکه تعطیلات رسمی کشور زیاد است، گفت: لازم است تا تعطیلات ساماندهی شوند؛ اعضای کمیسیون اجتماعی منتظر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس هستند تا آن را بررسی و گزارش جامع و کاملی را برای ارزیابی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سیزده بدر ، مصدق ، مجلس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
4
شما را به خدا دیگر بس کنید آدم فکر میکند که مجلسیان یک عده کثیری را که وبال هستند و زیر دست و پایشان میلولند و میخواهند اینها را دنبال نخود سیاه بفرستند یک پروژه میدهند میگویند بروید تحقیق کنید ببینید آیاتعطیلی29اسفند باید حذف شود یا امثال اینها الان چندین مجلس سر موضوع تعطیلی وقت میگذارند مثل اینکه مبخواهند لج یک گروه دیگر را در بیاورند تعطیلات که میسر نشد میروند سروقت تعیین نامگذاری روز ها به نام اشخاص و مناسبتها.
شهید مدرس اگر مقدور بود هرگز نماینده نمی شد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
1
4
سلام
بله که تعطیلات زیاد هست
خب وقتی ما با دو تا تقویم تعطیلات داریم همین میشه(تقویم ملیُ تقویم قمری)
لطفا ماهیت ایران رو حفظ کنیم. چرا تعطیلی 13 فروردین حدف بشه ؟ وقتی میدونیم که ریشه بسیار طولانی داره به مدت تمام عمر فرهنگ ما
پاسخ ها
سامره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
دقیقا میخوان لج مردم رو در بیارن و قدرت نمایی کنن هر چی به قدرتشون وابسته ست و اینها رو توجیه میکنه بر نمیدارن 12 فروردین رو بردان که برای مردم ایران یکی از بدترین روزهاست.
ناشناس
|
Poland
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
3
بیشرفان بی مخ خفه
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
2
بجای ۱۳ فروردین تعطیلی ۱۴و ۱۵ خرداد رو بردارین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
شما بخواهيد ونخواهيد مردم تعطيل ميکنند شماروز سيزده بدر ميخواهيد مردم راسرکاربفرستيد خودتان رابيشترازاين ضايع نکنيد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
بررسی دقیق کنید کشورهای دیگر 2 روز در هفته تعطیلند که در ایران فقط تهرونیها اینجوریند تعطیلات زمستانی و تابستانی دارند که در ایران فقط معلمان و نمایندگان مجلس دارند مگر کارگران و کارمندان حق حیات ندارند که حقوق که ندارند تعطیلی هم نداشته باشند
سامره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
چطور تعطیلی 12 فروردین حذف نمیشه دلیل تعطیلی این روز چیه واقعا؟؟؟؟؟؟؟ چرا تعطلی های که لزومی نداره و مذهبی هستند حذف نمیشه مثلا وفات امام صادق یا امام رضا و حتی برخی تولدها چون اتفاق خاصی نمی افته حداقل سیزده بدر یه سنت ایرانی و مردم میرن بیرون . خیلییی غیر واقع بینانه است این طرح و بنظ میرسه مسولین دوست دارن لج مردم رو دربیارن .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان