تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
بر اساس آمار رسمی؛

۲۵ برابر سد کرج در ۲۴ساعت از آسمان باران بارید

بارش‌های ۸.۵۷ میلیارد مترمکعبی ۱۵ روز ابتدایی سال آبی جاری که از نظر ارتفاعی برابر با ۵.۲میلی‌متر است، نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال قبل کاهشی ۲۷.۸درصدی داشته است.
۲۵ برابر سد کرج در ۲۴ساعت از آسمان ایران باران بارید
رویداد۲۴ بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۹۷) تا ساعت ۱۸:۳۰ چهاردهم مهرماه در مجموع ۳ میلیارد و ۶۲۶ میلیون مترمکعب بارش در ایران داشتیم که این رقم در ساعت ۱۸:۳۰ روز پانزدهم مهرماه به ۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسید.

در واقع در ۲۴ ساعت، ۴ میلیارد و ۹۴۴ میلیون مترمکعب باران و برف در ایران باریده است.

بارش‌های ۸.۵۷ میلیارد مترمکعبی ۱۵ روز ابتدایی سال آبی جاری که از نظر ارتفاعی برابر با ۵.۲ میلی‌متر است، نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال قبل کاهشی ۲۷.۸ درصدی داشته و نسبت به متوسط بارش‌های ۱۵ روز اول مهرماه در ۵۰ سال گذشته، افزایشی ۶۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس شرایط طبیعی ایران، ۷۰ درصد از حجم این بارش‌های ۴.۹ میلیارد مترمکعبی که در بازه زمانی یک شبانه‌روز در ایران باریده، تبخیر شده و بخشی از ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز به دریا می‌ریزد. کمتر از ۳۰ درصد از این مقدار بارش، با جریان یافتن در رود‌های کشور به منابع آب سطحی پشت سد‌ها اضافه شده و بخشی نیز با نفوذ در زمین به منابع زیرزمینی تجدیدپذیر افزوده می‌شود.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بارش باران ، سد کرج
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان