تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷
دیلی میل:

دو فرزند «ملک عبدالله» هنوز زندانی هستند

طبق گزارش یک رسانه انگلیسی، با گذشت حدود یک سال از موج دستگیری‌های شاهزاده‌ها، مقام‌های سابق و تاجران سرشناس سعودی، هنوز چند نفر شامل دو پسر شاه سابق عربستان سعودی در زندان هستند.

 

رویداد۲۴  طبق گزارش یک رسانه انگلیسی، با گذشت حدود یک سال از موج دستگیری‌های شاهزاده‌ها، مقام‌های سابق و تاجران سرشناس سعودی، هنوز چند نفر شامل دو پسر شاه سابق عربستان سعودی در زندان هستند.

طبق اعلام منابع نزدیک به خانواده سلطنتی عربستان سعودی سه شاهزاده و یک تاجر سرشناس در زندان به سر می‌برند و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور به رغم گذشت یک سال از بازداشت آنها مانع از آزادی‌شان شده است.

«دیلی میل» گزارش داده، «چندین نفر از اعضای خانواده سلطنتی سعودی بعد از گذشت حدود یک سال از زندانی شدنشان در راستای بخشی از اقدامات (محمد بن سلمان) به منظور کودتا در پادشاهی همچنان پشت میله‌های زندان هستند».

در گزارش این رسانه انگلیسی آمده که حداقل سه شاهزاده و یک بازرگان میلیاردر عربستانی در راستای مقابله ادعایی با فساد، تحت بازداشت « رژیم بی‌رحم» عربستان سعودی قرار دارند.

در این گزارش با اشاره به سرنوشت نامعلوم «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار عربستانی آمده است: «بسیاری نگران هستند که این ۵ نفر شاید شکنجه یا کشته شده باشند».

«خالد بن طلال»، «ترکی بن عبدالله آل سعود» و «عبدالعزیز بن فهد» و «محمود حسین العمودی» تاجر میلیاردر عربستانی افرادی هستند که هنوز هم در زندان به سر می‌برند.

به گزارش این رسانه، العمودی و ترکی پسران «ملک عبدالله» پادشاه سابق هستند کسی که از ۲۰۰۵ تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۵ زمامدار عربستان سعودی بود.

دیلی میل: دو فرزند «ملک عبدالله» هنوز زندانی هستند

از چپ «خالد بن طلال»، «ترکی بن عبدالله آل سعود» و «عبدالعزیز بن فهد»

 

دیلی میل گزارش خود را به نقل از سه منبع مطلع نزدیک به خانواده سلطنتی عربستان سعودی منتشر کرده است.

طبق این گزارش، شایعه‌هایی مبنی بر کشته شدن شاهزاده ترکی بن عبدالله آل سعود و به کما رفتن شاهزاده عبدالعزیز بن فهد وجود دارد.

این افراد سال گذشته به همراه صدها مقام‌ و شاهزاده‌ عربستان سعودی با دستور «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور بازداشت شده بودند، اقدامی که به نظر بسیاری از تحلیلگران به منظور تحکیم قدرت او صورت گرفت.

دو فرزند ملک عبدالله بعد از بازداشت در هتل «ریتز کارلتون» ریاض که برای چندین هفته‌ تبدیل به زندان شده بود، حبس بودند و سپس به زندان «الحائر» واقع در جنوب پایتخت منتقل شدند.

این زندان به عنوان بزرگ‌ترین زندان زندانیان سیاسی در عربستان سعودی شهرت دارد.

رئیس دفتر «ترکی بن عبدالله» بعد از بازداشت و انتقال به ریتز کارلتون جانش را از دست داد و روی بدنش نشانه‌هایی از آثار شکنجه شدید دیده شد.

دوستان «خالد بن طلال» می‌گویند که این شاهزاده زنده است اما همچنان زندانی است و تنها هفته‌ای یک بار اجازه تماس گرفتن با خانواده‌ خود را دارد.

وی برادر «الولید بن طلال» تاجر شناخته شده عربستان سعودی و مالک بخش مهمی از سهام شرکت «توئیتر» است.

منابع نزدیک به شاهزاده‌های سلطنتی سعودی به دیلی میل گفتند، در جریان بازجویی‌ها از الولید بن طلال زندانبانان سعودی او را از پا آویزان کرده و مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

به گفته این منابع آگاه، ولید بن طلال اگرچه از زندان آزاد شده اما اجازه خروج از عربستان سعودی را ندارد.

این شاهزاده و تاجر عربستان سعودی یکی از متمول‌ترین شاهزاده‌های این کشور است و به گفته پایگاه آمریکایی «فوربس» ثروت او ۱۷ میلیارد دلار است.

دیلی میل گزارش داد: «یک منبع گفت، برخی بازداشت شدگان در هتل ریتز کارلتون مورد کتک کاری و شوک الکتریکی قرار گرفتند و حتی آنهایی که هم اکنون در زندان نیستند از قبیل الولید بن طلال مجبور هستند که پابند (الکترونیکی) داشته باشند».

طبق گزارش فوربس، ثروت العمودی حدود ۱۰.۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود، ثروتی که از طریق فعالیت در بخش املاک و نفت جمع شده و او را به دومین فرد ثروتمند عربستان سعودی تبدیل کرده است.

پسر ملک عبدالله پادشاه سابق بعد از بازداشتش در نوامبر ۲۰۱۷ هنوز هم زندانی است.

دیلی میل: دو فرزند «ملک عبدالله» هنوز زندانی هستند

«محمود حسین العمودی» تاجر میلیاردر و پسر ملک عبدالله

 

به نظر «سیمسون هندرسون» کارشناس ارشد اندیشکده «بنیاد واشنگتن» عربستانی‌هایی که هنوز هم در زندان هستند، اکنون گزینه‌های معدودی پیش روی خود می‌بینند.

او گفت: «به نظرم آنها گیر افتاده‌اند و تنها امیدی که باقی مانده آن است که شاهزاده محمد (محمد بن سلمان) اینطور فکر کند که برای نشان دادن بعد انسانی خود ضرویر باشد که خودش را از ماجرای خاشقچی جدا کند و در نتیجه چنین شرایطی شاید آنها از زندان خارج شوند اما من فکر نمی‌کنم او کسی باشد که به اشتباهاتش اعتراف کند و در مسائل سیاسی، او به شازش یا بخشندگی اعتقادی داشته باشد».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان