تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

کارگران زمزم به جای حقوق نوشابه می‌گیرند!

کارگران زمزم که بازنشسته می‌شوند به‌جای سنواتشان، معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند. بسیاری از بازنشستگان این شرکت برای کسب درآمد مجبورند با ماشین در شهر دور بزنند تا نوشابه‌شان را بفروشند.

کارگران زمزم به جای حقوق نوشابه می‌گیرند!

رویداد۲۴ حمید خیرخواه دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان درباره مسائل و مشکلات شرکت زمزم گرگان گفته است: این شرکت بین ۲۱۰ الی ۲۱۵ کارگر دارد.

او گفته است با انتخاب سعیدی‌کیا به ریاست بنیاد مستضعفان (که شرکت زمزم هم ازجمله زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود) انتظار می‌رفت در حوزه کارگری شرکت تحولی به وجود آید، اما متاسفانه بهبود خاصی پیش نیامد. به‌علاوه و از زمان ریاست وی، تصمیم گرفته شده که مدیریت فروش و سود در شهرستان‌ها به مرکز داده شود. این امر موجب از دست رفتن انگیزه و کاهش فروش در شهرستان‌ها شده و گردش مالی شرکت پایین آمده است.

خیرخواه می‌گوید: شرکت زمزم گرگان که زمانی بازار فروش بسیار گسترده‌ای در سطح استان‌های شمالی کشور (مازندران، گلستان، سمنان و بخشی از خراسان شمالی) و یک شبکه بسیار قوی توزیع متشکل از ۵۰ ماشین داشت، اکنون بازارش را به برند‌های جدیدی از قبیل: میراندا، کوکاکولا، پپسی و... باخته است.

دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان خبر داده که مدتی است وضع به صورتی درآمده که کارگرانی که بازنشسته می‌شوند به‌جای سنواتشان، معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند. بسیاری از بازنشستگان این شرکت برای کسب درآمد –به‌جای سنواتی که به آن‌ها داده نشده- مجبورند با ماشین در شهر دور بزنند تا نوشابه‌شان را بفروشند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان