تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس :

اظهارنظر درباره وزرای پیشنهادی کارشناسی شده باشد/ شایعه سازی فضای مجازی موجب پیش داوری نمایندگان نشود

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه فضای مجازی موجب خبرسازی، شایعه سازی و پیش داوری در مورد گزینه‌های احتمالی چند وزارتخانه شده است، گفت: بهتر است افرادی که اطلاعات مستندی در خصوص گزینه‌های احتمالی مدنظر رییس جمهور ندارند، از اظهار نظر خودداری کنند.
 رویداد۲۴ المیرا اکرمی-قاسم میرزایی نکو اظهار داشت: در روز‌های اخیر شاهد پیش داوری و قضاوت در مورد گزینه‌های احتمالی که توسط رییس جمهور به مجلس معرفی خواهند شد، هستیم که فضای مجازی هم به تشدید این فضا کمک کرده است.

وی در ادامه افزود: خبرسازی، شایعه سازی و زیر سوال بردن گزینه‌های احتمالی مدنظر رییس جمهور که بیشتر در فضای مجازی رخ می‌دهد، نباید موجب پیش داوری نمایندگان مجلس در خصوص این افراد شود.

میرزایی نکو با تاکید بر اینکه اظهار نظر‌ها در مورد وزرای پیشنهادی باید کارشناسی شده باشد، عنوان کرد: اگر فردی اطلاعات مستندی در خصوص گزینه‌های احتمالی مدنظر حسن روحانی دارد، می‌تواند اظهار نظر کند، اما بهتر است افرادی که اطلاعات مستندی در خصوص این افراد ندارند، از بیان نظر خودداری کرده و سکوت کنند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: مجلس به رییس جمهور اعتماد دارد و در مقابل انتظار دارد که روحانی با عملکرد خود و معرفی افراد توانمند، پاسخ مناسبی به این اعتماد بدهد.

میرزایی نکو با بیان اینکه مجلس به دنبال هم رایی با دولت است، اظهار داشت: این همسویی از این جهت مهم است که بتوانیم کشور را از بحران فعلی خارج کنیم و روحانی می‌تواند با اختیاراتی که دارد اهداف مورد نظرش را دنبال کند و افرادی را که مناسب می‌داند، به مجلس معرفی کند که امیدواریم نتیجه خوبی از آن حاصل شود.

این نماینده مجلس در مورد رای پارلمان به وزرای پیشنهادی رییس جمهور گفت: نمایندگان به گزینه‌هایی که سابقه خوب، توانمندی و پاکدستی داشته باشند و اراده لازم را برای اصلاح مجموعه تحت مدیریت خود داشته باشند، رای اعتماد بالایی خواهند داد.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان عنوان کرد: فراکسیون امید تاکنون هیچ اظهار نظری در مورد گزینه‌های احتمالی نداشته و بعد از معرفی وزرای پیشنهادی جلسه برای تصمیم گیری برگزار می‌کند. در عین حال اکثریت اعضا به رای فراکسیون در مورد وزرای پیشنهادی تعهد دارند و مطابق آن رای خواهند داد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان