تاریخ انتشار: ۰۶:۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
حمیده زرآبادی در گفتگو با رویداد۲۴:

کارآمدی وزرا ربطی به استیضاح ندارد/ شریعتمداری در وزارت کار موثرتر از وزارت صمت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید برخی معتقدند چون بحث استیضاح شریعتمداری در مجلس مطرح بوده نباید برای وزارتخانه دیگری معرفی میشده، اما در حال حاضر بحث استیضاح وزرای دیگری هم مطرح است؛ بنابراین نباید کارآمدی و ناکارآمدی یک فرد را مرتبط به بحث استیضاح وی کنیم.
شریعتمداری می‌تواند سکاندار وزارت کار شود/ توانمندی و تجربه خوبی از شریعتمداری سراغ داریم
رویداد۲۴ هرچند محمد شریعتمداری از وزارت صنعت استعفا کرد اما نامش توسط رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه کار مطرح شد تا مشخص شود دلیل استعفای شریعتمداری از وزارت صنعت، اصرار روحانی به حضور او در وزارت کار بوده است. بخشی از جامعه کارگری با حضور موافقت کرده‌اند و واکنش منفی نداشته‌اند. نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفته بود چنانچه تعامل لازم با شریعتمداری صورت بگیرد و همراهی مجلس را داشته باشد، می‌توان چشم‌انداز خوبی برای کارگرها متصور بود. اما این همه راه نیست، محمد شریعتمداری برای نشستن بر صندلی وزارت کار، نیاز به رای اعتماد مجلس دارد. این در حالی است که پیش از این طرح استیضاح او در کمیسیون صنعت مطرح شده بود. بدین ترتیب باید گفت شریعتمداری راه سختی برای تصدی وزارت کار در پیش دارد. حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس می‌گوید شریعتمداری در وزارت کار تاثیر بیشتری خواهد داشت. او به رویداد۲۴ گفته است: با توجه به توانمندی‌ها و تجربه‌ای که از محمد شریعتمداری سراغ داریم، به نظر می‌رسد گزینه مناسبی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
 
زرآبادی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صنعت وجود دارد، گفته است: برخی این مشکلات را مرتبط با عملکرد شریعتمداری می‌دانند، اما اینکه صددرصد مشکلات را با شخص وزیر مرتبط کنیم درست نیست و نباید ساختار‌های اشتباه و سایر نقایص و مشکلات را نادیده بگیریم.
 
عضو فراکسیون امید با بیان اینکه بیشترین معاون وزیر بازنشسته در وزارت صمت است، گفت: از زمان تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، نیروهای بازنشسته وزارت در کارهایشان تعلل کردند که موجب بروز مشکلاتی شد. همچنین از ابتدا که شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت شد بحث تفکیک وزارتخانه مطرح شد و این یعنی بلاتکلیفی کل وزارتخانه که در عملکرد تاثیر منفی می‌گذارد. زمانی که وزارتخانه‌ای بلاتکلیف است قاعدتا نمی‌تواند سیاستگذاری، ریل‌گذاری و پیگیری درستی انجام دهد.
 
نماینده مردم قزوین مجلس در ادامه افزود: وقتی می‌گوییم در جنگ اقتصادی هستیم، قاعدتا این فشار‌ها بیشتر روی صنعت و تولیدکننده‌ها وارد می‌شود و نهایتا باید مجموع مشکلات را در کنار هم دید و سپس ارزیابی عملکرد انجام داد.
 
زرآبادی با اشاره به جوانگرایی شریعتمداری عنوان کرد: شریعتمداری برای بسیاری از جوانان حکم هیات مدیره شهرک‌های صنعتی را زده است که این می‌تواند نقطه‌ای باشد برای ورود جوان‌ها به تولید و اشتغال و اقتصاد کشور و این در حالی است که سایر وزارتخانه‌ها کمتر به جوانگرایی توجه کرده‌اند.
 
نماینده مجلس دهم گفته است: برخی معتقدند چون بحث استیضاح شریعتمداری در مجلس مطرح بوده نباید برای وزارتخانه دیگری معرفی میشده، اما مساله این است که در حال حاضر بحث استیضاح وزرای دیگری هم مطرح است؛ بنابراین نباید کارآمدی و ناکارآمدی یک فرد را مرتبط به بحث استیضاح وی کنیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
دالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
خوب دارين مردومو بازي ميدين .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان