تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷

محمد بن سلمان از نحوه برگزاری کنفرانس سرمایه گذاری در عربستان ابراز "خرسندی" کرد

در حالی که طرف‌های بسیاری کنفرانس "طرح آینده سرمایه گذاری" در ریاض را به دلیل کشته شدن جمال خاشقجی تحریم کرده‌اند، اما ولیعهد عربستان نسبت به چگونگی برگزاری این کنفرانس ابراز "خرسندی" کرد.
محمد بن سلمان از نحوه برگزاری کنفرانس سرمایه گذاری در عربستان ابراز
رویداد۲۴ به نقل از روسیا الیوم، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حین حضور در یکی از جلسات کنفرانسِ "طرح آینده سرمایه گذاری" گفت که از کیفیت برگزاری این همایش اقتصادی "راضی" است.

وی درخصوص فضای حاکم در این کنفرانس گفت: بزرگ است، مردمِ بیشتر و اموالِ بیشتر.

ولیعهد عربستان در یکی از جلسات این کنفرانس حضور یافت، اما در مراسم افتتاحیه آن حاضر نشد و هیچ سخنرانی در چارچوب فعالیت‌های این همایش ایراد نکرد و این در حالی است که در گزارش‌های رسانه‌ای مطرح شده که وی تصمیم گرفته است سخنرانی خود را لغو کند.

طی روزهای گذشته، ولیعهد عربستان با اتهام‌های رسانه‌ای و اظهارات برخی از سیاست‌مداران مبنی بر دست داشتن در کشتن جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در استانبول در روز دوم اکتبر در داخل کنسولگری عربستان در استانبول مواجه شده است.

کنفرانس "طرح آینده سرمایه گذاری" طرحی است که محمد بن سلمان آن را برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در اقتصاد کشورش کلید زد و این کنفرانس در شرایطی برگزار می‌شود که تعداد زیادی از بازرگانان و سیاست‌مداران در پی کشته شدن خاشقجی آن را تحریم کرده‌اند. مسئولان بین المللی و روسای شرکت‌ها از جمله رئیس صندوق بین المللی پول و همچنین وزیر خزانه داری آمریکا نیز مشارکت خود در این همایش اقتصادی را لغو کردند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان