تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷
نماینده ماهشهر در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

رحمانی شانس بالایی برای گرفتن رای اعتماد از مجلس دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید در بین چهار گزینه معرفی شده از سوی رییس جمهور به مجلس، رحمانی بیشترین شانس را برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان دارد.
رحمانی شانس بالایی برای گرفتن رای اعتماد از مجلس دارد
رویداد۲۴ پس از استعفای محمد شریعتمداری از وزارت صمت، رئیس جمهور در نامه‌ای به مجلس رضا رحمانی را برای تصدی پست وزارت صنعت معدن و تجارت معرفی کرد. رضا رحمانی پیش از این در مجالس هفتم هشتم و نهم حضور داشته است. او در مجلس پیش ریاست کمیسیون صنایع را بر عهده داشته است. شاید این پیشینه بسیار به کمک رحمانی بیاید تا از قائم مقامی به وزارت برسد.
 
علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره وضعیت رحمانی برای تصدی پست وزارت صمت به رویداد۲۴ گفته است: مشکل اصلی این روز‌های کشور مقوله اقتصاد و تولید است و افرادی در شرایط فعلی می‌توانند به اوضاع و احوال اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم کمک کنند که دارای دانش اقتصادی و تجربه کاری در این حوزه باشند. وزارت صنعت، معدن و تجارت یک وزارتخانه نقش‌ساز و با اهمیت است که اگر به درستی مدیریت شود بسیاری از مشکلات و کمبود‌های مردم و جامعه حل خواهد شد. با توجه به سابقه، مهارت و توان مدیریتی که از آقای رحمانی سراغ دارم تصور می‌کنم، آقای رییس جمهور انتخاب خوبی برای وزارت صمت داشتند.

او می‌گوید: رضا رحمانی سال‌ها سابقه نمایندگی و عضویت و ریاست در کمیسیون صنایع و معادن مجلس را در کارنامه داشته و تا به امروز هم قائم مقام وزیر صمت در امور تولید بوده و همین حضور پررنگ در این پست‌های کلیدی نشان از توانایی ایشان دارد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفته اگر رحمانی از مجلس رای اعتماد بیاورد کار سختی برای اداره این وزارت بزرگ و کلیدی خواهد داشت و انصافاً هم باید تلاش زیادی را به خرج دهد تا بتواند رضایت عموم جامعه را به دست آورد.
 
گلمرادی معتقد است که چند سالی است که صنعت در کشور به مشکل خورده و بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل و نیمه‌تعطیل شده‌اند. امروز کارخانه‌داران و کارگران آن‌ها دغدغه ادامه کار دارند و نیاز است که یک سر و سامان اساسی به این حوزه‌ها داده شود که در مجموع امیدوارم آقای رحمانی در صورت رای اعتماد از مجلس بتواند این کار را به بهترین شکل به سرانجام برساند.

او در پاسخ به اینکه فضای عمومی مجلس را برای آقای رحمانی چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به نظر من در بین چهار گزینه معرفی شده از سوی رییس جمهور به مجلس، رحمانی بیشترین شانس را برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان دارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان