تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷
منبابع خبری آلمان اعلام کردند:

خداحافظی مرکل با دنیای سیاست

بر اساس گزارش‌ها، آنگلا مرکل به اعضای اتحادیه دموکراتیک مسیحی آلمان گفته است که برای کناره‌گیری از رهبری این حزب محافظه‌کار آمادگی دارد، اما همچنان به عنوان صدراعظم باقی می‌ماند.
خداحافظی مرکل با دنیای سیاست
رویداد۲۴ خبرگزاری آلمان به نقل از منابع حزبی امروز دوشنبه از آمادگی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای کناره‌گیری از رهبری حزبش موسوم به اتحادیه دموکراتیک مسیحی آلمان گزارش داد. این خبر همزمان با نشست حزبی پس از برگزاری انتخابات در یک ایالتی برگزار شد که حزب مرکل و شریکش در دولت ملی –حزب چپ‌میانه سوسیال دموکراتیک آلمان، متحمل لطمه سنگینی شدند.

روزنامه بیلد هم به نقل از منابعی در حزب مرکل گزارش داد، صدراعظم کنونی آلمان بار دیگر در رقابت تعیین رهبری این حزب در ماه دسامبر نامزد نخواهد شد.
خداحافظی مرکل با دنیای سیاست
گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان سال ۲۰۰۴ از رهبری حزبش کناره‌گیری کرد، اما همچنان کارش را به عنوان صدراعظم ادامه داد. مرکل از سال ۲۰۰۰ رهبری حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکراتیک مسیحی آلمان را در اختیار دارد و سال ۲۰۰۵ هم به عنوان رهبر آلمان تعیین شد. این حزب محافظه‌کار قصد دارد ماه دسامبر کنفرانسی برگزار کند و رهبری حزب در آنجا تجدید می‌شود.
برچسب ها: آنگلا مرکل ، مرکل
نظرات شما
پیشخوان