تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
و ناگهان تودیع و معارفه در خوزستان

استاندار خوزستان برکنار شد یا بازنشسته؟

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان که در هفته جاری حدود ۲۰ جابه جایی را در سطح فرمانداران و مدیران ستادی صورت داده بود، ناگهان با حضور معاون وزیر کشور برکنار شد.
رویداد۲۴ - عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان که در هفته جاری حدود ۲۰ جابه جایی را در سطح فرمانداران و مدیران ستادی صورت داده بود، که ناگهان با حضور معاون وزیر کشور برکنار شد.

عبدالحسن مقتدایی که پس از اعمال 20 جابه جایی در سطح فرمانداران و مدیران، در صدد آن بود که این روند را امروز و فردا نیز ادامه دهد، از سوی وزارت کشور برکنار شد.

مقتدایی که طی روزهای گذشته به شدت درگیر دور جدید عزل و نصب های خود در سطح فرمانداران و مدیران بود، به هر ترتیب امروز با سمت استانداری خوزستان وداع کرد که البته روایت ها در مورد آن متفاوت است.

برخی رسانه ها اعلام کردند که به دنبال این عزل و نصب ها، به محض سفر امروز معاون وزیر کشور به خوزستان، مقتدایی از کار بر کنار شد.

از سوی دیگر، حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر كشور این موضوع را یک درخواست بازنشستگی اعلام کرد و گفت: «بركناری در كار نیست، استاندار خوزستان مدت ها قبل درخواست بازنشستگی كرده بود اما وزیر كشور به دلیل شرایط انتخابات با این موضوع مخالفت كرد.»

این درحالی است که بسیاری از رسانه ها عامل این عزل را برکناری مقتدایی به دنبال اختلافات با وزیر کشور عنوان کردند و دلیل آن را نیز تغییرات و جابه جایی های گسترده مقتدایی در سطح فرمانداران و مدیران اجرایی دانستند.

این تغییرات از سوی مقتدایی، دنبال شد تا جایی که وی روز گذشته فرماندار اهواز را به دلیل اتفاقات مسابقه فوتبال بین دو تیم استقلال اهواز و پرسپولیس تهران، برکنار کرد.

از سوی دیگر وی امروز صبح نیز هفت جابه جایی دیگر را اعمال کرد که در نتیجه آنها، صبح امروز تغییراتی در سطح مدیریت در شهرستان‌ های مسجدسلیمان، شوشتر، حمیدیه و هویزه انجام گرفت.

بحثی که مطرح می شود آنکه تناقضاتی در مورد استعفای مقتدایی وجود دارد؛ در صورتی که به گفته قائم مقام وزیر کشور علت برکناری مقتدایی پذیرش درخواست استعفای وی بوده، چرا این استعفا در روزهای گذشته و پیش از موج جدید جابه جایی ها مورد تایید قرار نگرفته و از سوی دیگر، وی امروز صبح دست به تغییرات جدید در سطح مدیریتی در استان زده و بلافاصله از سمت خود عزل شده است.

این در حالی است که پس از برکناری مقتدایی، رسانه ها خبر دادند که مراسم تودیع استاندار خوزستان به صورت ناگهانی و بدون حضور خبرنگاران در استانداری خوزستان در حال انجام است و حتی خبرنگارانی که برای پوشش برخی جلسات به استانداری خوزستان رفته بودند، به بیرون هدایت شدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
2
بر کنار شد چون مرکز نشینان فقط بله قربان گو و متملق می خواهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
1
مقتدایی مردمیدان وعمل بودخداوندحافظ اوباشد
کورش قیصری نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
مقتدایی را عزل کردند
و دلیل آن به اختصار بشرح زیر است :
1- مقتدایی از نوع اصلاح طلب های طیف خاتمی و هاشمی است و در برخی موارد با رییس جمهور (حسن روحانی) اختلاف دیدگاهی داشتند
2-انتقادهای لفظی شدید به دولت.
3-عدم هماهنگی و نداشتن روابط اصولی با 18 نماینده استان خوزستان
4- درگیری لفظی با برخی از وزیران
5-انتصاب بی سابقه بخشدارهای زن
6- تعویض ناگهانی تعداد کثیری از فرمانداران و مدیران ستادی و ایجاد تنش روحی میان مدیران استان و...
دلایل فوق باعث شد که دولت حسن روحانی دیگر تحمل شان تمام شود و در یک حرکت عجولانه و خارج از عرف ایشان را بدون اطلاع قبلی عزل کردند.
وقتی معاون وزیر کشور به فرودگاه آمد مقتدایی بی خبر از همه جا به استقبال ایشان به فرودگاه رفتند و همانجا حکم عزل را کف دستش گذاشتند!
با وجود همه موارد ذکر شده ، مقتدایی یک مدیر توانمنداجرایی است و اگر با تامل و هوشمندانه تر عمل میکرد و ظرفیت پذیرش انتقاد را در خود تقویت میکرد امروز مردم خوزستان از خدمات این مدیر توانمند محروم نمی شدند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان