تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری: تحریم ترامپ در ۱۳ آبان بخاطر همان سیلی است که از دانشجویان خورده

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ملت ایران، ملتی مستقل و آزاد است و از صدای بلند مستکبرین هراسی ندارد.
 رویداد۲۴ گردهمایی دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز امروز به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان در مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه با حضور جامعه دانشگاهی برگزار شد.

در این نشست که از سوی تشکل‌های دانشجویی و اساتید برگزار شد، سید محسن شفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار داشت:۱۳ آبان یک مقطع روشن از تاریخ ملت ایران است و برای تحلیل آن باید شرایط و حوادث آن روز‌ها را دقیق بدانیم و بازسازی کنیم.

وی افزود: آمریکا کشوری است که در طول سال‌هایی که مردم و امام (ره) دنبال انقلاب بودند؛ همیشه حامی و پشتیبان رژیم پهلوی و عیله مردم بوده و تا آخرین لحظه از محمدرضا شاه حمایت کرد. در تمامی این مقاطع انقلاب هیچ پیام دوستی از سوی آمریکا به ملت ایران داده نشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: کشوری با این مختصات خصمانه نباید انتظار دوستی از سوی ملت ایران داشته باشد. این درصورتی است که مردم ایران وقتی امام از فرانسه برگشتند از مسئولان کشور فرانسه به سبب حسن رفتار با امام تشکر کردند.

وی گفت: برخی امروز در نقد ۱۳ آبان ۵۸ می‌گویند طبق معاهدات بین المللی سفارت هر کشور جزء جغرافیای آن کشور است. ولی می‌بینیم در همان یوم الله ۱۳ آبان ۵۸ تفنگداران سفارت به دانشجویان گاز اشک آور پرتاب می‌کنند و همه اسناد را با دستگاه کاغذ خرد کن نابود می‌کنند، سوال اینجاست این تفنگدار و کاغذخرد کن چه ارتباطی با یک سفارت دارد؟ جز اینکه آنجا مکانی به غیر از سفارت و قرارگاه توطئه است؟

شفیعی اظهار داشت: امریکا مستکبر است و این مسئله امروز واضح و روشن شده است. امروز گستاخی‌ها و سفاحت ترامپ و ادبیات قلدرانه آنان نمایش تصویر این مستکبران را سهل کرده است.

وی با اشاره به ادبیات "همین است" مسئولان آمریکایی؛ گفت: امروز مسئولان امریکا به هیچ تعهد و قراردادی پایبند نیستند و قلدرانه در دنیا هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند و اظهار می‌کنند "همین است" چه بخواهید و چه نخواهید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار داشت: ترامپ محصول روشن و مشخص تربیت آمریکایی است و ما اصولاً انقلاب کردیم که جلوی این زورگویی‌ها بایستیم.

وی با اشاره به مکتب و ادبیات قرآنی اظهار داشت: قرآن به ما فقط اجازه می‌دهد در برابر زورگویان با صدای بلند ایستادگی وفریاد بکشیم. حادثه ۱۳ آبان برخواسته از فرهنگ قرانی و حسینی بوده است و جوانان دانشجو راه استکبار ستیزی را از امام خمینی (ره) آموختند. امام خمینی نه تنها دانشجویان را تایید بلکه آنان را تحسین کردند و تعبیر انقلابی بزرگتر از انقلاب اول را درباره حرکت دانشجویان به کار برد.

شفیعی ادامه داد: اینکه از آن ۳۰۰ دانشجوی حاضر در تسخیر سفارت لانه جاسوسی، اگر عده‌ای نادم و پشیمان شدند به خودشان ربط دارد، ولی ما آن موقع با آموزه‌های امام رفتیم و اشتباه نکردیم و اینکه امروز ترامپ در تاریخ ۱۳ آبان مجدد تحریم می‌کند بخاطر همان سیلی است که از دانشجویان خورده است.

وی درپایان اظهار داشت: ملت ایران، ملتی مستقل و آزاد است و از صدای بلند مستکبرین هراسی ندارد. دانشجویان برای فهم حوادث ۱۳ آبان اسناد لانه جاسوسی را که در ده‌ها جلد چاپ شده است و یا خاطرات مسئولان وقت آمریکایی را چاپ و ترجمه شده است، مطالعه کنند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان