تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷
دبیر کمیته طرح ارتقای علمی و مهارتی دانش آموزان محروم بنیاد علوی:

۸۰ هزار مادر باردار سبدغذایی دریافت می‌کنند

دبیر کمیته طرح ارتقای علمی و مهارتی دانش آموزان محروم بنیاد علوی گفت: امسال ۸۰ هزار مادر باردار و شیرده در مناطق محروم سطح کشور با دریافت سبد غذایی مورد حمایت قرار می‌گیرند.
۸۰ هزار مادر باردار سبدغذایی دریافت می‌کنند
رویداد۲۴ علی جعفر خزایی روز سه شنبه در بجنورد اظهار داشت: این مادران در ۲۷ استان کشور و با همکاری و مشارکت ۷۶ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی زیر پوشش توزیع سبد غذایی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سبد‌های غذایی مادران باردار و شیرده، شامل ۱۴ قلم کالا است که در مناطق محروم توزیع می‌شود.

خزایی گفت: برای این طرح امسال یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده و از سال ۸۷ تاکنون چهار میلیون سبد میان مادران توزیع شده است.

*۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی

دبیر کمیته طرح ارتقای علمی و مهارتی دانش آموزان محروم بنیاد علوی در بخش دیگر سخنان خود در باره طرح‌های بنیاد علوی در زمینه اشتغال زایی گفت: امسال یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توانمندسازی و اشتغالزایی در سطح کشور مصوب شده است.

خزایی با بیان اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات، برای اجرای طرح‌های خود وام ۸ درصدی دریافت می‌کنند افزود: بنیاد علوی پرداخت ۵ درصد و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم تامین اعتبار ۵ درصد از سود تسهیلات را تقبل کرده است و بر این اساس متقاضی تنها ۸ درصد از سود را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این وام با ۲ سال تنفس به مجریان طرح پرداخت می‌شود اظهار داشت: استانداری‌ها هم تامین ۵ درصد از سود این تسهیلات را تقبل کرده بودند، اما این اعتبار تامین نشد.

*ساخت ۱۳۰۰ کلاس درس در مناطق محروم

خزایی، ساخت کلاس درس را از دیگر برنامه‌های بنیاد علوی عنوان کرد و گفت: این بنیاد ساخت یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس را تعهد کرده است که سال گذشته ۳۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل شد و امسال هم همین تعداد کلاس درس برای حضور دانش آموزان آماده می‌شود.

دبیر کمیته طرح ارتقای علمی و مهارتی دانش آموزان محروم بنیاد علوی، برگزاری اردو‌های علوی را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برشمرد و اظهار داشت: امسال هشت و ۵۰۰ نفر دانش آموز از مناطق محروم در نقاط مختلف کشور به اردو‌های علوی اعزام شده اند.

وی افزود: بنیاد علوی، ساخت خانه برای خانواده‌های دو معلول و بیشتر با همکاری بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران را در دستور کار دارد و علاوه بر آن گام‌های خوبی برای خانه دار کردن خانواده‌های دارای فرزند چند قلو براشته است.

* اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در ۱۴ نقطه کشور

خزایی اظهار داشت: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در ۱۴ نقطه کشور از دیگر برنامه‌های بنیاد علوی برای توسعه مناطق محروم است و دراین زمینه نخستین طرح اقتصادی مقاومتی کشور در قلعه گنج شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی اجرایی شده است.

دبیر کمیته طرح ارتقای علمی و مهارتی دانش آموزان محروم بنیاد علوی افزود: مدیران اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در ۶ نقطه کشور انتخاب شده است که قلعه گنج در مانه و سملقان خراسان شمالی، چالدران در آذربایجان غربی و لنده در کهکلویه و بویراحمد از جمله آن است.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان