تاریخ انتشار: ۰۶:۰۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آنا اسکیمانی در چه شرایطی پیروز انتخابات ایالتی آمریکا شد؟/ دموکرات ایرانی در مجلس آمریکا

آنا اسکیمانی دختر ایرانی تبار ساکن آمریکاست که توانست با ۴۷ هزار رای راهی مجلس ایالتی آمریکا شود.

رویداد۲۴ آنا اسکیمانی اولین ایرانی تباری است که به مجلس نمایندگان ایالت فلوریدای آمریکا راه پیدا کرده است. بسیاری معتقد بودند حضور او اهمیت چندانی ندارد و این فقط یک مسئولیت محلی است. در این گزارش مختصاتی از انتخاباتی که آنا اسکیمانی در آن برنده شده، بررسی شده است:

ایالت فلوریدا سومین ایالت پرجمعیت ایالات متحده آمریکاست و نزدیک بیست میلیون نفر جمعیت دارد. این ایالت عموما ایالتی جمهوری‌خواه شناخته می‌شود و در انتخابات این دوره نیز همچنان جمهوری‌خواهان اکثریت خود را در این ایالت حفظ کردند. با این حال اندرو گیلوم نیز که به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات فرمانداری فلوریدا شرکت کرده بود، با اختلافی بسیار اندک از رقیب جمهوری‌خواه خود شکست خورد. گیلوم ۳۹ ساله اگر در انتخابات پیروز می‌شد، نخستین فرماندار سیاه‌پوستی می‌بود که در فلوریدا به این منصب می‌رسد.

آنا اسکیمانی در چه شرایطی پیروز انتخابات شد؟

در ایالت فلوریدا دو مجلس سنا و نمایندگان وجود دارد. مجلس سنا، ۴۰ نفر عضو دارد. این ایالت برای انتخابات به مناطقی با جمعیت ۴۷۰ هزار نفر تقسیم می‌شود و هر منطقه یک نماینده در سنای ایالتی دارد. در دور جدید ۲۳ جمهوری خواه و ۱۷ دموکرات در این مجلس حضور دارند.

مجلس نمایندگان ۱۲۰ عضو دارد و باز هم اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است. دموکرات‌ها هرگز در این مجلس بیش از ۴۴ صندلی نداشتند، اما این دوره اقلیت آن‌ها به ۴۷ نفر رسیده است. آنا اسکیمانی یکی از دموکرات‌هایی است که در مجلس جدید حضور خواهد داشت. انتخابات این مجلس، دو سال یکبار است.

آنا اسکیمانی در چه شرایطی پیروز انتخابات شد؟
آنا اسکیمانی از شهرستان اورنج و شهر اورلاندو وارد مجلس شده است. منطقه اورنج به نه قسمت تقسیم شده و هر قسمت یک نماینده در مجلس سنا دارد که شش نفر از شهر اورلاندو هستند. از این شش نفر، پنج نفر دموکرات بودند.

آنا ۴۷ هزار رای به دست آورد. برای مقایسه، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس ایران در حوزه‌های تک نماینده، کمتر از این عدد رای آورده‌اند. رقیب او ۳۳ هزار رای و ۴۲ درصد آرا را کسب کرد.

نماینده فعلی این منطقه، مایک میلر است که در سال ۲۰۱۴ با سی هزار رای و در سال ۲۰۱۶ با ۴۵ هزار رای وارد این مجلس شده بود. او این دوره نامزد انتخابات ایالتی نشد و برای ورود به انتخابات مجلس رقابت می‌کرد که در آن انتخابات شکست خورد.

آنا با استوکون ریوز، تاجر آمریکایی، مبارزه می‌کرد. جمهوری خواهان یک زن سیاهپوست را هم به عنوان نامزد داشتند که در مرحله مقدماتی حذف شد.

بیوگرافی آنا اسکیمانی

در صفحه شخصی اسکیمانی بیوگرافی کوتاهی از زندگی او بیان شده است. در این بیوگرافی نوشته شده پدرش در دوران تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی برق دانشگاه یو سی اف، همزمان به شغل پیش خدمتی در یک رستووران مشغول بوده.

پدر او آخر هفته‌ها به عنوان نماینده خدمات مشتریان والت دیزنی کار می‌کرده است. همزمان با پدراو، مادرش در یک رستوران فست فود شغلی با درآمد بسیار پایین داشته است. آنا و خواهر دو قلوی او آیدا و بردار بزرگتر آن‌ها، آریا شب‌ها در تمیز کردن فست فود به مادرشان کمک می‌کردند.
 
مادر آنا اسکیمانی در سال ۲۰۰۴ در اثر سرطان جان خود را از دست داده در حالی که آنا ۱۳ سال داشته است. اسکیمانی یکی از اعضای سازمان دانشجویان ایرانی در دوران دانشجویی خود در دانشگاه UCF بوده است. او دو مدرک لیسانس در رشته‌های علوم سیاسی و مطالعات زنان از دانشگاه دموکرات UCF دریافت کرده و تحصیلات فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت غیرانتفاعی و مدیریت دولتی همین دانشگاه در سال ۲۰۱۵ آغاز کرده. همزمان در رشته مطالعات جنسیتی نیز مدرک دانشگاهی دریافت کرده است.
 
او در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع دکتری در رشته امور عمومی در دانشگاه UCF است و به عنوان استادیار نیز تدریس می‌کند.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان