تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

سازمان مدیریت بحران: ایران مقام دهم حوادث دنیا را دارد

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: ایران مقام دهم حوادث دنیا را دارد و ما هر از چند گاهی شاهد حوادثی مانند سیل، زلزله و... در کشور هستیم که خسارات جانی و مالی وارد می‌کند.
 رویداد۲۴ اسماعیل نجار روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سالن چند منظوره مدیریت بحران دهدز از توابع شهرستان ایذه در شمال شرق خوزستان افزود: مقابله با بحران‌ها نیازمند آمادگی دو طرفه از سوی مسئولان و مردم است.

وی با اشاره به سالروز زلزله کرمانشاه بیان کرد: در این حادثه ۶۲۱ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از هفت هزار نفر مجروح شدند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به این حوادث لازم است هر لحظه آمادگی لازم را برای مقابله با بحران‌ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: توجه به مراکز جمعیتی مانند تهران از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که هر نوع حادثه احتمالی در این مناطق می‌تواند موجب ایجاد یک فاجعه بزرگ شود.

نجار افزود: یک جنبه از کار‌هایی که در حوزه مدیریت بحران باید انحام شود در حوزه دولت است که باید هماهنگی، تجهیزات و اعتبارات از سوی دولت صورت پذیرد، اما جنبه مهمتر در مقابله با بحران، همتی است که باید از سوی مردم انجام شود یعنی اگر می‌خواهند خانه‌ای بسازند تلاش کنند که این کار با کیفیت انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: برای تنش آبی امسال حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران در نظر گرفته شد که دولت موافقت کرد تا در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز گفت: توسعه متوازن در همه مناطق جزو اولویت‌های اساسی استانداری خوزستان محسوب می‌شود.

کیامرث حاجی زاده افزود: حدود ٨٠ درصد مصوبات مرتبط به شهر دهدز در سال‌های اخیر اجرایی شده اند، و نشست‌های متعددی در شورای آب و برق خوزستان نیز برای پیگیری وضعیت آب این شهر در حال برگزاری است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سیل ، زلزله ، حوادث ، بحران
نظرات شما
پیشخوان