تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
فرمانده انتظامی استان البرز:

دستگیری دختر 27 ساله‌ هکر به اتهام پولشویی

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، زن ۲۷ ساله‌ای که اقدام به هک حساب‌های بانکی کاربران به مبلغ سه میلیارد ریال کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
دستگیری هکر دختر 27 ساله‌ به اتهام پولشویی
رویداد۲۴ سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان همراه با مرجوعه قضائی به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ و درخواست رسیدگی به شکایتش مبنی بر برداشت غیر مجاز ۶۶۰ میلیون ریال از حسابش، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی پرینت حساب مالباخته محرز شد که وجوه به حساب بانکی که متعلق به یک خانم است واریز و سپس مبلغ واریزی به حساب‌های دیگر منتقل شده است.

سردار محمدیان گفت: حساب مذکور به اضافه سایر حساب‌هایی که پول به آن‌ها واریز شده بود مسدود و مشخص شد که شماره حساب مربوط به یکی از شعب بانک‌ها در استان گلستان است، بنابراین بلافاصله ماموران با دریافت نیابت قضائی به استان مذکور اعزام شدند. با اقدامات فنی و اطلاعاتی، ماموران منزل نامبرده را شناسایی و متهم را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم که به اتهام پولشویی تحت تعقیب مراجع قضائی استان گلستان بود به جرم خود مبنی بر برداشت غیرمجاز ۳ میلیارد ریال از حساب بانکی شهروندان به صورت اینترنتی اعتراف و اقرار کرد که پس از هک کردن حساب‌های بانکی تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور، به منظور عدم ردیابی با افتتاح حساب‌های بانکی در شعب مختلف به نام اعضای خانواده‌اش، وجوه واریزی به حسابش را به حساب‌های مذکور انتقال داده و آن‌ها را صرف نوسازی و تعمیر منزلش می‌کرد.

به گفته فرمانده انتظامی البرز، متهم با قرار وثیقه قانونی تحویل زندان شد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پولشویی ، هک
نظرات شما
پیشخوان