تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
در رشت اتفاق افتاد؛

کشتار دسته جمعی گراز‌ها با سیم برق لخت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: فردی که با کارگذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق، نسبت به کشتار دسته جمعی گراز‌های وحشی اقدام می‌کرد به حبس محکوم شد.
کشتار دسته جمعی گراز‌ها با سیم برق لخت
رویداد۲۴ اصغر خودکار گفت: شخصی که مبادرت به کشتار بیرحمانه تعداد ۱۸ راس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت کرده بود، پس از دستگیری و معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت پس از سیر مراحل قانونی و با رای ریاست شعبه ۱۰۸ دادگاه رشت محکوم شد.

وی افزود: این فرد که در محدوده روستای پیربازار دارای اراضی کشاورزی و شالیزار است، جهت جلوگیری از ورود جانوران وحشی گراز به محدوده اراضی کشاورزی، با کارگذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق، نسبت به کشتار دسته جمعی گراز‌های وحشی اقدام می‌کرد، پس از شناسایی دستگیر شد.

خودکار خاطرنشان کرد: با تهیه مستندات گراز‌های تلف شده و ارائه به مرجع قضایی در دادگاه بدوی وی به سه سال حبس محکوم شد.

وی با بیان اینکه گراز باغبان طبیعت است و شکار بی‌رویه آن تعادل اکولوژیکی شهرستان را بهم می‌زند، تصریح کرد: جمعیت گراز‌ها در رشت سرشماری نشده است و براساس مشاهدات عینی جمعیت این گونه در شهرستان مناسب است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: طبق قانون صدور مجوز برای شکارچیان اقلیت‌های مذهبی امسال صادر شده است. تاکنون هیچ فردی برای اخذ مجوز مراجعه نکرده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حفاظت محیط زیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان