تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با حریف امشب تیم ملی آشنا شوید

ونزوئلا؛ حریفی سرسخت از آمریکای جنوبی

تیم ملی فوتبال ایران امشب در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی ونزوئلا خواهد رفت.
ونزوئلا؛ حریفی سرسخت از آمریکای جنوبی
رویداد۲۴ برنامه آماده سازی تیم ملی برای حضور هرچه قدرتمند‌تر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، این روز‌ها با جدیت تمام پیگیری می‌شود. اردوی فعلی تیم ملی هم که هنوز در حال برگزاری است را می‌توان یکی از مفیدترین اردو‌های این چندوقت اخیر این تیم دانست، زیرا که شاگردان کی روش توانستند از حداکثر فرصت برای برگزاری بازی دوستانه در روز‌های فیفا بهره ببرند و دو حریف را برای خود تدارک ببیند.

آن‌ها ابتدا پنجشنبه هفته گذشته در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ترینیداد و توباگو رفتند و با یک گل به برتری رسیدند و حالا قرار است امشب با تیمی بازی کنند که آن هم قرار بود به تهران بیاید و در آزادی به مصاف ایران برود، اما مسائل سیاسی و غیرفوتبالی در نهایت دو تیم را برای برگزاری این بازی به قطر کشاند.

ونزوئلا؛ حریفی از آن سر دنیا

طی این مدت اخیر، کارلوس کی روش علاقه بالایی به بازی با تیم‌های اهل قاره آمریکا نشان داده. تیم ملی ماه گذشته هم به مصاف بولیوی رفت که توانست با نتیجه ۲-۱ این تیم را شکست دهد؛ و حالا ونزوئلا پس از بولیوی و ترینیداد، سومین حریف تیم ملی از آن سوی دنیاست.

درست است که شاگردان رافائل دودامل که در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه آمریکای جنوبی در بین ده تیم حاضر در آن رقابت‌ها جایگاه بهتر از انتهای جدول نیافتند، اما با کسب دو تساوی مقابل تیم قدرتمند آرژانتین در همان رقابت‌ها نشان دادند توانایی شگفتی سازی را دارند. آن‌ها طی دو دیدار رفت و برگشت مقابل لیونل مسی و یارانش به نتایج تساوی ۲-۲ و ۱-۱ دست یافتند که بی تردید نتیجه خوبی برای آن‌ها تلقی می‌شود.

نتایج خوب در مقابل دو حریف آسیایی

این تیم زرشکی پوش اهل آمریکای جنوبی، در دو بازی اخیر دوستانه خود به مصاف دو تیم آسیایی رفته که رقبای قطعی و جدی ایران در راه فتح جام ملت‌ها هستند. آن‌ها روز جمعه در دیداری دوستانه مقابل ژاپن به نتیجه تساوی ۱-۱ دست یافتند و ماه گذشته هم موفق شدند که با نتیجه ۲-۰ از سد امارات عبور کنند و حالا ایران، به عنوان بهترین تیم قاره کهن، سومین چالش آسیایی ونزوئلا طی چند وقت اخیر خواهد بود.

تیم ۲۹ جهان در انتظار شاگردان کی‌روش

طبق آخرین جدولی که فیفا در ماه اکتبر منتشر کرده، تیم ملی ونزوئلا با ۱۴۷۹ امتیاز و سه پله صعود، در جایگاه ۲۹ این رنکینگ قرار دارد یعنی درست یک پله بالاتر از تیم ملی ایران که با ۱۴۷۸ امتیاز در رده سی ام این رنکینگ ایستاده است.

ایران حالا در آستانه جام ملت‌ها این فرصت را دارد که در دیداری دوستانه به مصاف تیمی برود که در جدول فیفا بالاتر از خودش ایستاده و این می‌تواند چالشی جدی و ارزشمند برای تیم کی روش باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان