تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
الجبیر:

تغییر ولیعهد عربستان به خاطر کشته شدن خاشقچی را رد می‌کنیم

«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان، تغییر ولیعهد به خاطر کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد هیات حاکمه را رد کرد.
رویداد۲۴ الجبیر در گفتگو با شبکه «سی ان بی سی» آمریکا در نخستین واکنش به برخی اخبار مبنی بر دخالت برخی از اعضای خانواده سلطنتی برای جلوگیری از پادشاهی «محمد بن سلمان» گفت: این موضوع بسیار خنده دار است و کسانی که این سخنان را می‌زنند، تمامی مرز‌ها درباره عربستان را زیرپا گذاشته اند.

سخنان الجبیر درحالی مطرح می‌شود که قتل خاشقچی از سوی عوامل دولت ریاض سعودی پذیرفته شده است؛ به گونه‌ای که حتی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این نتیجه گیری رسید که ولیعهد سعودی دستور این قتل را داده است.

به دنبال خبر تایید کشته شدن خاشقچی به دستور مستقیم بن سلمان، منابع نزدیک به دربار پادشاهی عربستان روز چهارشنبه به رویترز گفتند، موج انتقاد‌های بین‌المللی از قتل خاشقچی شماری از اعضای خاندان سعودی بر آن داشته است تا مانع پادشاهی «محمد بن‌سلمان» بشوند.

این منابع گفته‌اند، ده‌ها تن از اعضای ذی نفوذ خاندان سلطنتی سعود به دنبال تغییر جانشین ملک سلمان ۸۲ ساله هستند، اما تا زمانی که او در قید حیات است دست به اقدام نمی‌زنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان