تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

آرزوی شمس لنگرودی در جشن تولدش+عکس

شمس لنگرودی که در شب تولدش مهمان نمایش «دارم اینجا تجزیه می‌شم» بود، پس از بریدن کیک تولدش گفت: «امیدوارم واقعا شیرین کام شویم. چون واقعا همه ما دیگر خسته شده‌ایم از این تلخی‌ها.»
رویداد۲۴  دومین شب از اجرای نمایش «دارم اینجا تجزیه می‌شم» در حالی برگزار شد که شمس لنگرودی به عنوان میهمان ویژه در این اجرا حضور داشت و از نزدیک به تماشای آن نشست. این نمایش در قالبی ابزورد و با مضمونی اجتماعی از مناسبات خانوادگی بین یک زن و شوهر که از جنگی داخلی درون خانه به جنگی بیرون از خانه می‌روند و با تفاوت هایشان زندگی می‌کنند ارائه می‌شود که نویسندگی آن را بهاءالدین مرشدی انجام داده و بازیگر نقش مرد در این نمایش است.

شکوفه داوودی دیگر بازیگر این نمایش در جدالی فرساینده از نقش زنی محصور شده در چهاردیواری خانه می‌گوید که با همسرش در فهم عبور از جنسیت و برابری‌های اجتماعی و فردی به سر می‌برد. کارگردانی این متن را احسان گرایلی انجام داده که پیش‌تر با «شمس لنگرودی» و «بهاءالدین مرشدی» تئاتر «از این عکس سال‌ها می‌گذرد» را روی صحنه برده بود.

در پایان این نمایش که گوهرخیراندیش، مرجان شیرمحمدی، حسین محجوب، شبنم قلی‌خانی، رضا رفیع، پویا امینی و علی مسعودی‌نیا به عنوان مهمانان ویژه به تماشای آن نشسته بودند جشن تولد شمس لنگرودی هم برگزار شد.

گرایلی با تشکر از حضور لنگرودی در این نمایش از او دعوت کرد تا رودرروی تماشاچیان حاضر در سالن که به ۱۵۰ نفر می‌رسیدند، کیک تولد خود را ببرد. لنگرودی در کنار گوهر خیراندیش و حسین محجوب پیش از بریدن کیک تولد خود درباره نمایشی که دیده بود گفت.

او ضمن تحسین کار از اجرای موفق آن در فرم و محتوا حرف زد و افزود: «این نمایش در فرم و محتوایی درست، روایتگر جنگی بود که از خانه به بیرون می‌رود و اتفاقا جنگ اصلی همینجاست. در همین چهاردیواری‌ها.»

شمس لنگرودی افزود: «من نزدیک به بیست سال است که عوامل این نمایش را می‌شناسم و با آن‌ها نزدیک هستم و می‌دانم که چقدر زحمت می‌کشند و برای کاری که انجام می‌دهند تا چه حدی وسواس و دقت دارند و به آن‌ها تبریک می‌گویم که نتیجه کارشان دلچسب و درست است.»

شمس با تاکید بر حمایت از تئاتر مستقل گفت: «ما باید در کنار این بچه‌ها که با چنین زحمتی و بی‌هیچ حمایتی کارشان را انجام می‌دهند باشیم.».

اما حسرت شمس وقتی که گوهر خیراندیش از او خواست هنگام بریدن کیک تولد خود آرزویی داشته باشد به آه، حسرت و در پایان تشویق حاضران در سالن منجر شد. شمس لنگرودی قبل از بریدن کیک رو به تماشاچی‌ها گفت: «امیدوارم واقعا شیرین کام شویم. چون واقعا همه ما دیگر خسته شده‌ایم از این تلخی‌ها...»

تئاتر «دارم اینجا تجزیه می‌شم» به کارگردانی احسان گرایلی و بازی شکوفه داوودی و بهاءالدین مرشدی، هر شب از ساعت ۱۹.۳۰ دقیقه در تماشاخانه چهارم واقع در خیابان طالقانی نبش خیابان فریمان روی صحنه می‌رود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جشن تولد ، کیک
نظرات شما
پیشخوان