تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷

۳۴ داوطلب برای شهرداری رامسر

رئیس شورای شهر رامسر با اشاره به داوطلب شدن ۳۴ نفر برای شهردار شدن در رامسر تاکید کرد: شهردار باید چکمه پوش باشد و پشت میز نشین نباشد.
رویداد۲۴  محمد جعفر خلخانی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران درباره انتخاب شهردار رامسر با تقدیر از رسانه‌ها برای آگاهی رسانی اخبار شورای شهر گفت: در شورای اسلامی شهر رامسر نخواستیم چیز پنهانی داشته باشیم و به شفافیت در این شهر امیدواریم و در بدو ورود شورای پنجم اعلام کردم جلسات به صورت علنی برگزار می‌شود.

وی افزود: بررسی رزومه‌ها و انتخاب شهردار و بررسی عملکرد به صورت علنی انجام شد و فیلم گزارش‌هایی از روند اجرایی مصاحبه‌هایی که با کاندیدا‌ها داشتیم را پس از انتخاب شهردار در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی عنوان کرد:هیچ اختلافی بین اعضای شورا نیست و به اتفاق مسیر خدمت به مردم را انتخاب کردیم و از ۲۱ مهر ۹۷ که مظاهر باقر سلیمی شهردار قبلی استعفا دادند طبق قانونی که برای ما تعیین شد به اتفاق آراء شاهمنصوریان به عنوان سرپرست به استانداری مازندران معرفی شد.

خلخالی با اظهار اینکه در مدت سه ماه باید شهردار را انتخاب کنیم، گفت: پروسه انتخاب شهردار از طریق فراخوان عمومی اطلاع رسانی شد و سوابق، رزومه اجرایی و سن ۴۰ سال برای ما ملاک بود و در این پروسه ۳۴ نفر شرکت کردند وپس از تهیه لیست شورا در جلسه تخصصی ۱۷ نفر به عنوان افرادی که برنامه هایشان را به شورا دهند، معرفی کردیم.

رئیس شورای شهر رامسر با تاکید براینکه اعضای شورا تحت تاثیر هیچ ارگان و شخصی قرار نمی‌گیرند گفت: اعضای شورا با هم لابی نکردند و حتما روی یک گزینه خاص تاکید نداشتیم و سوابق اجرایی و رزومه افراد مد نظر بود و شورا با تحقیق و بررسی و کسب اطلاعات از کاندیدا‌ها نسبت به انتخاب شهردار عمل کرد.

وی ادامه داد:از ۱۷ نفر انتخاب شده به ۹ نفر رسیدیم و برخی کاندیدا‌ها با دفاع قوی ما را متقاعد کردند تا لیست ۹ نفره وجود داشته باشد و از این میان، هفت نفر به عنوان کاندید اصلی و دو نفر به عنوان ذخیره تایید شدند و پوررضا لاریجانی انصاری، پیمان شیخی، امین یاوری، جعفر پرج، رضا کحالی و نصر اصفهانی به مرحله بعدی راه یافتند.

رئیس شورای شهر رامسر افزود:هیچ ارگانی یا شخصی درباره انتخاب شهردار به ما زنگ نزد و بدون لابی رای گیری کردیم و در جلسه امروز، سخنگوی شورا بدون هماهنگی اسامی را اطلاع رسانی کرد که حرکت غیر حرفه‌ای بود.

خلخالی عنوان کرد: از بین پنج نفر، محمد پوررضا، امین یاوری و رضا کحالی به عنوان کاندیدا‌های نهایی معرفی شدند و پس از بررسی و کسب اطلاعات در هفته آتی یک نفر به عنوان شهردار رامسر معرفی می‌شود و در انتخاب شهردار، تحصیلات، سابقه کار، سابقه مدیریتی، سابقه اشتغال در سمت‌های ویژه، بومی بودن، تدوین برنامه، ترسیم وضع مطلوب و چشم انداز مناسب، اجرایی بودن برنامه، الگو برداری، قابلیت جذب برنامه، تمرکز بر خدمات الکترونیکی، میزان شناخت منطقه، فن بیان، محتوای ارائه، تسلط بر ارائه ارتباط با مسئولین استانی و کشوری، هوش هیجانی و تسلط بر زبان انگلیسی مدنظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: شهردار باید چکمه پوش بوده و به پشت میز نشینی عادت نداشته باشد و پرداخت به موقع حقوق کارکنان باید در دستور کار شهردار قرار گیرد.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شهردار ، شورا
نظرات شما
پیشخوان