تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷
در پی وقوع تنش‌های اخیر در منطقه شبه جزیره کریمه

درخواست روسیه و آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت

روسیه و آمریکا برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحولات اخیر در شبه جزیر کریمه در روز دوشنبه را خواستار شدند.
درخواست روسیه و آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت
رویداد۲۴ به نقل از راشاتودی، پس از تیراندازی کشتی‌های اوکراینی و ورود غیرقانونی آن‌ها به آب‌های مرزی روسیه در نزدیکی شبه جزیر کریمه، این کشور خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به این موضوع شد.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اعلام این خبر گفت: مسکو در ارتباط با «تحولات خطرناک در دریای آزو و اتفاقات پس از آن» برگزاری این نشست اضطراری را درخواست کرده است.

بر این اساس نشست مذکور در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در نیویورک برگزار خواهد شد. به گفته پولیانسکی هدف از این نشست حفاظت از صلح جهانی و امنیت بین المللی خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی است آمریکا نیز در پی وقوع تنش‌های اخیر در منطقه شبه جزیره کریمه برگزاری نشست فوری شورای امنیت را درخواست کرده است.

نیکی هیلی نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل با اعلام این خبر گفته است این نشست ساعت ۱۱ برگزار خواهد شد.

انتظار می‌رود نشست شورای امنیت که یک طرف آن عضو دائم این شورا است به دلیل برخورداری از حق وتو، منجر به نتیجه‌ای نشود با این حال این اقدام فشار دیپلماتیک و افکار عمومی را در پی دارد.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان