تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

فیلم جدید آل پاچینو با تهیه‌کننده‌ ایرانی +عکس

«آل پاچینو» پس از سال‌ها گمانه‌زنی سرانجام در یک فیلم بلند نقش «شاه لیر» را بازی می‌کند. فیلمبرداری این پروژه که اقتباسی خواهد بود از نمایشنامه‌ی تراژدی شکسپیر سال آینده آغاز می‌شود.


رویداد۲۴ آل پاچینو که با بازی در فیلم‌های گنگستری «پدرخوانده»، «صورت‌زخمی» و «سرپیکو» در هالیوود چهره شد، با بازی در نقش وسوسه‌برانگیز «شاه لیر» ردپای «لارنس الیویه» و «اورسن ولز» را دنبال می‌کند.

کارگردانی این فیلم را «مایکل رادفورد» بریتانیایی برعهده خواهد داشت که فیلم «ایل پوستینو: پستچی» (Il Postino: The Postman) او در سال ۱۹۹۴ نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده است.

پاچینوی ۷۸ ساله و رادفورد برای بار دوم پس از فیلم تحسین‌شده‌ «تاجر ونیزی» با «بری نویدی» تهیه‌کننده ایرانی همکاری می‌کنند.

فیلمبرداری پروژه از پاییز سال آینده کلید می‌خورد. نویدی در این خصوص می‌گوید: «ما پیش از این اشتیاق و تمایل تولید این فیلم را داشتیم، اما تاریخ شروع فیلمبرداری را نه. امیدواریم که فیلمی حماسی خلق کنیم.» وی این اقتباس را «بسیار وفادارانه» می‌خواند و می‌گوید: «مایکل رادفورد و ال پاچینو قرار است به متن اصلی وفادار بمانند. اما از لحاظ بصری و نحوه‌ی روایت کار‌های بسیاری باید انجام شود.»

رادفورد می‌گوید این فیلم در بریتانیا فیلمبرداری خواهد شد: «مسئله این است که داستان «شاه لیر» در منطقه‌ی خاصی اتفاق نمی‌افتد و در مکانی خیالی به نام «داور» روی می‌دهد.»

رادفورد در مصاحبه با «آبزرور» نقش جدید پاچینو را عظیم توصیف کرده و می‌گوید: «لیر نقشی مطلوب برای هر بازیگریست. ال مدت‌هاست ایده‌ی بازی در این نقش را در ذهن می‌پروراند. میان نقش «شایلاک» که تنها در پنج صحنه حضور دارد و لیر که در تقریباً در تمامی صحنه‌ها ظاهر می‌شود تفاوت‌هایی وجود دارد. نقش بسیار بزرگی است.»

پاچینو که بازیگری را با تئاتر آغاز کرده با بازی در نقش «مایکل کورلئونه» در قسمت اول «پدرخوانده» به کارگردانی «فرانسیس فور کوپولا» نامی برای خود دست و پا کرد. او در مستند «به دنبال ریچارد» (Looking For Richard) که در سال ۱۹۹۶ ساخته شد، از علاقه‌ی خود به آثار شکسپیر و تأثیر آن بر زندگی‌اش می‌گوید.

فیلم «تاجر ونیزی» علاوه بر اینکه با استقبال منتقدین مواجه شد، عملکرد نسبتاً خوبی در گیشه داشت و در مجموع با احتساب درآمد حاصل از فروش دیسک‌ها نزدیک به ۳۲ میلیون دلار فروش کرد، رقمی که با توجه به فروش میانگین ۱۰ تا ۲۵ میلیون دلاری فیلم‌های اقتباسی از آثار شکسپیر، قابل توجه است.

در آن فیلم که در سال ۲۰۰۴ با بودجه‌ی ۳۰ میلیون دلاری تولید شد، پاچینو نقش «شایلاک» یهودی را بازی کرد.
 
منبع: سی نما
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آل پاچینو ، فیلم
نظرات شما
پیشخوان