تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

زمان مرحله دوم انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات اعلام شد

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات زمان مرحله دوم انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات را یازدهم آذر اعلام کرد.

زمان مرحله دوم انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات اعلام شد

رویداد۲۴ سیدعلاءالدین ظهوریان دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از برگزاری مرحله دوم انتخابات هفدهمین دوره نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با حضور تمامی نامزدها در ۱۱ آذر خبر داد و گفت: با توجه ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات و با عنایت به اینکه در مرحله اول، نصاب اکثریت مطلق برای هیچ یک از نامزدها به دست نیامد، انتخابات در مرحله دوم برگزار و نامزد منتخب با کسب اکثریت آرا انتخاب خواهد شد.

وی افزود: تمام ۳۴۱۵ نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای‌دهی در مرحله نخست، در این مرحله نیز واجد شرایط شرکت هستند. مطابق تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، مدیران مسئولی که پروانه انتشار رسانه آنها به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده (۱۶) قانون مطبوعات توسط هیئت نظارت بر مطبوعات لغو نشده باشد، و همچنین رسانه آنها مطابق ترتیب انتشار مندرج در پروانه صادره از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به طور منظم منتشر شده باشد، می‌­توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات ادامه داد: مدیران مسئول واجد شرایط برای شرکت در انتخابات از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ روز ۱۱ آذر فرصت دارند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نامزد مورد نظر خود را بین نامزدهای نهایی برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کنند. نتایج انتخابات بلافاصله پس از اتمام زمان رای‌دهی و تایید هیات ۳ نفره ناظر بر انتخابات اعلام می شود.

وی گفت: مطابق دستورالعمل اجرایی انتخابات، نامزدهای محترم در صورت تمایل به انصراف صرفا می‌توانند از طریق «سامانه جامع رسانه‌های کشور» اقدام نمایند و تا یک ساعت قبل از شروع انتخابات (ساعت ۹ صبح یکشنبه ۱۱آذر) فرصت دارند با استفاده از حساب کاربری خود و به صورت الکترونیک، انصراف خود را از نامزدی اعلام کنند.

ظهوریان در تشریح تمهیدات امنیتی این دوره از انتخابات از حضور نمایندگان مرکز «ماهر» وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، همچنین پلیس «فتا» در ستاد انتخابات برای افزایش ضریب امنیت انتخابات خبر داد و گفت: با هدف نظارت بر حسن انجام انتخابات، هیات ویژه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور با حضور در ستاد انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان