تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

رقص محلی اقوام ایرانی در گرمسار+تصاویر

چهارمین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی اقوام و عشایر ایرانی با حضور ۱۵ تیم از استان های کردستان، لرستان، اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، گیلان، گلستان، مازندران، خوزستان، بوشهر ، سیستان و بلوچستان، زنجان، همدان ،مرکزی، خراسان جنوبی و سمنان در گرمسار برگزار شد.

 

رقص اقوام

رویداد۲۴  جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین به مدت دو روز و در دو نوبت صبح و عصر در کارخانه پنبه گرمسار برگزار شد و در این جشنواره 300 نفر از استان های مختلف از جمله اقوام لر، کرد، بلوچ، کرمانجی، عرب، ترک و ترکمن شرکت کردند.

برپایی غرفه های صنایع دستی، محصولات خوراکی اقوام، بازی های بومی و محلی و اجرای زنده موسیقی اقوام و عشایر از برنامه های این جشنواره بود.  برگزاری این قبیل جشنواره ها می تواند به شناخت آداب و سنن ایرانی و شناخت جوانان از فرهنگ ملی و دینی کمک کند و سنن و آداب، لهجه‌ها ، سنت‌ها و غذاهای محلی و پوشش‌ها را به نمایش بگذارند.

معرفی جاذبه های گردشگری از دستاوردهای این جشنواره ملی بوده و با تلاش مسوولان و فعالان طی پنج سال اخیر  کارخانه تاریخی پنبه گرمسار دچار تغییرات اساسی شده و نیز  گسترش خانه های بوم گردی، احداث هتل غارهای نمکی و معرفی نمک به عنوان یک جاذبه گردشگری در گرمسار از اقدامات موثر در حوزه جذب توریسم در استان و خصوصا گرمسار و آرادان بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گرمسار ، رقص دیدنی
نظرات شما
پیشخوان