تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
میرزایی:

اتاق فکر تخریب ظریف، حساب شده عمل می‌کند/ فراکسیون امید و مستقلین نباید دچار خطای محاسباتی شوند

نماینده مجلس گفت: رئیس اداره مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد را تخریب کردند، آقای ظریف را هم تخریب می‌کنند و بحث استیضاح ظریف و لاریجانی را هم پیش می‌کشند.

رویداد۲۴جلال میرزایی، درباره طرح استیضاح وزیر امور خارجه، ضمن تاکید بر لزوم موشکافی استیضاح‌ها گفت: برخی استیضاح‌ها در مجلس مطرح است. هفته گذشته استیضاح وزیر علوم هم مطرح بود که برخی امضا می‌کردند و حدود شصت امضاء داشت. عده‌ای هم استیضاح وزیر ورزش و جوانان را مطرح می‌کنند. این استیضاح‌ها مبتنی بر جهت‌گیری‌‌های سیاسی نیست بلکه بیشتر استیضاح‌های حوزه انتخابیه‌ای است.

وی با اشاره به طرح استیضاح ظریف گفت: این استیضاح رنگ و بوی سیاسی دارد. برای اینکه متوجه شویم که چه می‌گذرد باید به انتقاداتی که به رئیس اداره مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد شده و همچنین استیضاح ظریف و لاریجانی را در کنار هم قرار بدهیم که این جریان به دنبال چیست.

این نماینده اصلاح‌طلب یادآور شد: CFT در کمیسیون است و دارد به صحن می‌آید از طرف دیگر رئیس اداره مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد را تخریب کردند که دیگر آن وجاهت لازم را برای الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با پولشویی نداشته باشد و از طرف دیگر آقای ظریف که حامی پیوستن ایران به این کنوانسیون است و در نامه‌ای راجع به پولشویی اظهارنظر کرده بود به شدت او را تخریب کرده و بحث استیضاحش را مطرح می‌کنند تا آقای ظریف خنثی شود و علاوه بر آن استیضاح لاریجانی را مطرح می‌کنند تا او را هم منفعل کنند.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: به نظر من هر سه این اقدامات پازلی برخاسته از یک اتاق فکر است که ظریف را تخریب می‌کند. این جریان جریانی است که اکثریت را ندارد اما حساب شده عمل می‌کند. اگر ما یعنی فراکسیون امید و فراکسیون مستقلین این‌ها را کنار هم نگذاریم و اهداف پشت پرده این حرکات را به درستی درک نکنیم، ممکن است دچار خطا در محاسبات‌مان بشویم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان