تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

توقیف ۲ کشتی ترال چینی در آب‌های ساحلی سیستان و بلوچستان

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: دو فروند کشتی غیرمجاز صیادی چینی توسط گارد ساحلی اداره بنادر و دریانوردی چابهار توقیف شدند.
توقیف ۲ کشتی ترال چینی در آب‌های ساحلی سیستان و بلوچستان
رویداد۲۴  به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، هدایت الله میرمراد زهی اظهار داشت: این دو کشتی در حال صید ترال در آب‌های ساحلی ایران در محدوده ساحل چابهار بودند که توقیف و مسئولان آن دستگیر و روانه دادگاه شدند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: این کشتی‌ها به روش جارو کردن کف دریا به صید می‌پردازند و باعث از بین رفتن زیست گاه‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مجوز صید در آب‌های عمان تنها از سوی سازمان شیلات اعطا می‌شود، افزود: در چابهار و کنارک کشتی‌های ترال وجود ندارد و این کشتی‌ها از سایر سواحل کشور به عمان می‌آیند.

میرمراد زهی همچنین درباره حضور کشتی‌های ترال چینی در آب‌های چابهار و کنارک گفت: هیچ مجوزی برای ورود کشتی‌های خارجی به آب‌های استان صادر نشده است، درصورتی‌که این کشتی‌ها مشاهده شوند توسط یگان حفاظت از منابع شیلات با آن‌ها برخورد لازم انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۹۳۰ فروند لنج و یک هزار و ۴۰۰ فروند قایق صید و صیادی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات استان فعالیت دارند.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
با سلام.
آفرین به غیرت و وظیف شناسی این افراد. امیدوارم که زحماتشون هدر نره ضمنا سایر مسولان توجه بیشتری به مخیط زیست و منابع طبیعی بفرمایند
نظرات شما
پیشخوان