تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

عراقچی : "ایران هراسی" ابزار دشمنان برای عدم ارتباط موسسات خارجی با کشورمان

"سید عباس عراقچی" در حاشیه همایش "برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" گفت: سفارتخانه های ما نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی کشور داشتند.
رویداد24- "سید عباس عراقچی" در حاشیه همایش "برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" گفت: سفارتخانه های ما نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی کشور داشتند.

وی افزود: در شرایط پس از برجام این نقش افزایش پیدا کرد؛ آنها در شرایط تحریم نقش دیگری داشتند و سعی می کردند به کشور کمک کنند.اکنون در شرایط پس از تحریم وضعیت دیگری به وجود امده و فرصت هایی ایجاد شده است و نمایندگان  ما در وزارت خارجه باید تلاش داشته باشند تا این فرصت ها را بارور کنند.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: هماهنگی نزدیکی بین دستگاه دیپلماسی و نهادهای اقتصادی کشور در جهت توسعه تجارت لازم است و از کشورهایی که نقش انها در این حوزه فعال تر است استفاده خواهد شد.

عراقچی گفت: در جلسه امروز "محمدجواد ظزیف" وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون موضوع هسته ای صحبت کردند مبنی بر اینکه چه ظرفیت هایی وجود دارد تا درباره همکاری های هسته ای با کشورهای دیگر همکاری داشته باشیم.سازمان انرژی اتمی فرصت هایی را برای تعاملات برجام آماده کرده است و برخی پروژه های مشترک با تعدادی از کشورها آغاز شده است.نمایندگی های ما در خارج از کشور توجیه شدند که در این زمینه با سازمان انرژی اتمی همکاری کنند.

معاون وزیر خارجه اظهار داشت: جلسه مشترک اقتصادی نیز در جریان این همایش در حال برگزاری است که در آن رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و نظارات راهبردی و رئیس دفتر رییس جمهور در حال رایزنی هستند و انتظارات خود را از دستگاه دیپلماسی برای سازو کار پیش برد برجام مطرح کردند.

عراقچی با بیان اینکه دیپلمات های ما می توانند ظرفیت های اقتصادی را در داخل مطرح و ارتباطات را ایجاد کنند، تصریح کرد: در این زمینه دیپلمات ها وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید ارتباطات را ایجاد نمایند .

معاون وزیر خارجه با اشاره به اینکه برخی دشمنان تلاش میکنند با سناریوی ایران هراسی بانک ها و موسسات خارجی را از ارتباط با ایران دور کنند عنوان داشت: سیاست ما معرفی ایران و جلوگیری از ایران هراسی برای ترغیب طرف های خارجی برای حضور در ایران است.

عراقچی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و ارتباط برجام با این موضوع گفت: آنچه که برای ما مسیر را تعیین می کند اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری است.

وی از جمع بندی مباحثات این جلسه با حضور رییس جمهور خبر داد.

شایان ذکر است؛ همایش سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عنوان "برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" با سخنرانی وزیر امور خارجه افتتاح شد.

 همایش دو روزه برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها با حضور سفرا و رؤسای برخی از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور امروز و فردا 25 و 26 اردیبهشت در تهران برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
1
مخالفان داخلی برجام هم که "ارتباط هراسی" راه انداخته اند و دائم در حال انتشار این پیام هستند که تحریم ها اگر هم برداشته شده به زودی بر میگردند و هیچ ادم عاقلی در ایران سرمایه گذاری نمیکنه.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان